SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Środowiska projektowania gier i mediów (II) |
Kod przedmiotu | 08.9--LPKSGP-ŚPGM2-S22 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Literatura popularna i kreacje światów gier |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawowymi możliwościami środowisk programowania gier 3D z uwzględnieniem pakietów aplikacji i środowisk programistycznych. Ukształtowanie wśród studentów zrozumienia terminologii i podstawowej funkcjonalności systemów gier komputerowych 3D.
W obszarze technologii gier komputerowych, zwłaszcza w środowisku gier 3D możemy zaobserwować gwałtowny rozwój. Osoby pragnące realizować projekty z użyciem technologii gier 3D powinny opanować podstawy budowy programów-systemów gier 3D, muszą zrozumieć jak wykorzystać narzędzia programistyczne oraz poznać budowę i działanie silników gier 3D. Studenci uzyskają umiejętność użycia różnorodnych technik modelowania/ programowania przydatnych w przemyśle gier komputerowych i mobilnych 3D.
podstawy informatyki
Zajęcia obejmują następujące zagadnienia: Wstęp, definicje i klasyfikacje środowisk programowania gier komputerowych 3D; Architektura silników gier komputerowych 3D; Wybrane środowiska programowania gier 3D (np. Blender, Unity, UE); Języki programowania strukturalnego i skryptowego gier 3D (Python); Prosty kod gry komputerowej 3D (tradycyjna implementacja obejmująca logikę gry); Prosty kod gry komputerowej 3D metody i nastawniki, obsługa interfejsu użytkownika); Problematyka wydajności, testy i korygowanie błędów w kodzie i strukturze programu gry 3D
Laboratorium komputerowe
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest wykonanie ćwieczeń laboratoryjnych.
1. Dillon R. The digital gaming book, CRC Press 2021
Prowadzący zajęcia korzysta także z materiałów własnych oraz źródeł internetowych.
Jest to przedmiot obowiązkowy w ramach specjalności kreowanie gier w środowisku cyfrowym.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 11-05-2022 18:17)