SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki IV |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-BHP-P-58_22 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Bezpieczeństwo i higiena pracy |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
- uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Znajomość języka obcego na poziomie B1+ według skali ESOKJ.
L1 - 2: Prawo pracy: regulacje prawne; formy zatrudnienia; praca legalne i nielegalna; prawa pracownika do urlopu i ubezpieczenia zdrowotnego.
L3: Zarządzanie personelem: umowa o pracę; kształcenie ustawiczne; kariera w miejscu pracy.
L4 - 5: Bezpieczeństwo w miejscu pracy: najważniejsze przepisy bezpieczeństwa; odzież ochronna i robocza; wypadek w warsztacie samochodowym; pierwsza pomoc.
L6: Bezpieczeństwo na placu budowy: najważniejsze znaki informacyjne, ostrzegawcze, zakazu i nakazu; ochrona przeciwpożarowa; pożar na placu budowy.
L7: Sprawdzian wiadomości: leksyka i struktury gramatyczne.
L8 - 9: Wypadek na budowie: relacje w mediach; zgłaszanie wypadku; wzywanie pomocy; zapobieganie wypadkom.
L10 - 11: Technologia w zakładzie pracy: techniki informacyjne; elektroniczne przetwarzanie danych; transmisja danych.
L12: Statystyki: liczby, tabele, diagramy; odczytywanie i interpretacja danych.
L13: Wielkości fizykalne i mechaniczne: jednostki miar wielkości i zależności między nimi; przyrządy pomiarowe; rejestracja sygnałów urządzeń.
L14: Powtórzenie wiadomości i przygotowanie do egzaminu.
L15: Egzamin ustny i pisemny na koniec semestru, sprawdzający kompetencje językowe dla poziomu B2 ESOKJ.
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki języka.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Ocena końcowa jest oceną z egzaminu końcowego.
1. M. Steinmetz, H. Dintera, Deutsch für Ingenieure, Springer Vieweg, Wiesbaden 2018
2. M. Rolbieniecka, J. Kucharczyk, Deutsch für Profis, branża mechaniczna, Wydawnictwo LektorKlett, Poznań 2013
3. B. Szymoniak, W. Borkowy, B. Kujawa, Mit Beruf auf Deutsch, profil mechaniczny, Nowa Era, Warszawa 2013
4. S. Kaufmann, L. Rohrmann, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
5. A. Braun, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf Intensivtrainer, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
Zmodyfikowane przez mgr Danuta Chlebicz (ostatnia modyfikacja: 22-04-2022 13:17)