SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język obcy nowożytny - język angielski |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-WHP-JON/JA1-Ć-S14_genHBVEO |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Cykl praktycznych ćwiczeń z wybranego języka obcego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.
Znajomość języka obcego na poziomie A2+/B1 według skali ESOKJ.
1. Opis postaci, fotografii, zjawisk przyrodniczych, podstawowych relacji międzyludzkich.
2. Człowiek w relacjach z otoczeniem - szeroki zakres tematów dotyczących życia codziennego.(zainteresowania, czas wolny, dom, życie studenckie, etc.)
3. Uczucia, emocje i pragnienia: wyrażanie zadowolenia i niezadowolenia, sympatii i antypatii, pewności, niepewności, przypuszczenia, aprobaty, dezaprobaty, formułowanie i uzasadnianie opinii, wyciąganie wniosków.
4. Prezentacja i utrwalenie wybranych struktur leksykalno-gramatycznych.
Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.
Alexander, L.G. A First Book in Comprehension, Precis and Composition. OUP, Oxford, 1989.
Alexander, L.G. Developing skills. Longman/PWN, Warszawa, 1997.
Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.
Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
Materiały określonych przez prowadzącego.
Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 10-05-2022 17:30)