Celem przedmiotu jest przedstawienie rynkowych zachowań nabywczych konsumentów usług hotelarskich oraz omówienie podstawowych sposobów dystrybucji usług hotelarskich.
Wymagania wstępne
Wiedza i umiejętności z przedmiotów: podstawy marketingu i hotelarstwo.
Zakres tematyczny
Wykłady
Potrzeby nabywców i konsumentów usług hotelarskich oraz sposoby ich zaspokajania.
Uwarunkowania zachowań nabywczych i konsumpcyjnych potencjalnych klientów hotelu.
Zarządzanie wiedzą o nabywcach i konsumentach.
Znaczenie i funkcje dystrybucji w hotelarstwie.
Kanały dystrybucji wykorzystywane przez hotele.
Zastosowanie technologii informatycznych w dystrybucji usług hotelowych.
Internet a zachowania nabywcze konsumentów usług hotelarskich.
Ćwiczenia
Źródła informacji i metody wykorzystywane w badaniach nabywców usług hotelarskich.
Proces podejmowania decyzji o zakupie usługi hotelarskiej.
Tworzenie portretu gościa hotelowego. Komunikacja z gościem hotelowym.
Kreowanie wartości i marketing relacji w procesie kształtowania zachowań nabywczych klienta.
Wykorzystanie Internetu w dystrybucji przez producentów usług hotelarskich.
Wykorzystanie internetowych systemów dystrybucji przez pośredników w hotelarstwie.
Dystrybucja usług hotelarskich za pomocą systemów rezerwacyjnych (Globalne Systemy Dystrybucji i Centralne Systemy Rezerwacyjne).
Metody kształcenia
metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych; wykład problemowy
metody poszukujące: problemowa, burza mózgów, ćwiczeniowa, studium przypadku, SWOT, referatu
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Wykład: zdanie przedmiotowego kolokwium obejmującego treści wykładowe (test - 20 pytań, pytania jednokrotnego wyboru, prawda-fałsz lub otwarte) - na ocenę pozytywną wymagane uzyskanie 50% łącznej sumy punktów
Ćwiczenia: przygotowanie referatu na wskazany temat (praca grupowa, ocenie podlega kompletność zagadnień, merytoryka opracowania oraz prezentacja referatu na zajęciach); wykonanie wszystkich zadań realizowanych na ćwiczeniach (praca indywidualna lub grupowa). Ocena z ćwiczeń jest średnią ocen uzyskanych z zadań i referatu.
Ocena końcowa z przedmiotu jest oceną składającą się w 50% z oceny z testu końcowego i w 50% z oceny z ćwiczeń (ocena z ćwiczeń może zostać podwyższona za aktywność).
Literatura podstawowa
Bachnik K., Consumer behaviour: implications for marketing, Warsaw School of Economics, Warszawa 2016.
Blount J., Sprzedaż wirtualna, zyski realne: jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami, Wyd. Helion, Gliwice 2021.
Dobiegała-Korona B. (red.), Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wyd. AlmaMer, Warszawa 2010.
Fortuna P., Sprzedaż bez sprzedawania: psychologia dobrego wpływu na klienta, Wyd, Naukowe PWN, Warszawa 2019.
Nalazek M., Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Wyd. Difin, Warszawa, 2010.
Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.
Literatura uzupełniająca
Król M., Pricing and distribution strategies, SGH, Warszawa 2015.
Mazurek-Łopacińska K., Zachowania konsumentów na współczesnym rynku: perspektywa marketingowa, PWE, Warszawa 2021
Niemczyk A., Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2010.
Pawlicz A., E-turystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Agnieszka Gandecka (ostatnia modyfikacja: 24-02-2023 18:44)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.