SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Organizacja procesów naprawy pojazdów |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-OiZEP-D-22_22 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z organizacją procesów napraw zespołów i podzespołów pojazdów.
Inżynieria wytwarzania, Budowa pojazdów samochodowych
Lp. | Treści programowe - WYKŁAD | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
W1 | Elementy organizacji napraw pojazdów - charakterystyka prac. | 2 | 1 | |||
W2 | Ocena jakości naprawianych zespołów pojazdów. | 2 | 1 | |||
W3 | Zasady projektowania procesów napraw podzespołów pojazdów; dokumentacja technologiczna. | 2 | 1 | |||
W4 | Analiza kosztów naprawy i jej opłacalności. | 2 | 1 | |||
W5 | Weryfikacja i naprawa zespołu kadłuba i głowicy silnika spalinowego. | 3 | 2 | |||
W6 | Weryfikacja i naprawa układu korbowo-tłokowego, rozrządu, chłodzenia i innych. | 3 | 2 | |||
W7 | Technologia naprawy mechanizmów przenoszenia napędu: sprzęgła, skrzyni biegów i in. | 3 | 1 | |||
W8 | Weryfikacja i naprawa elementów układu kierowniczego i zawieszenia. | 3 | 1 | |||
W9 | Technologia naprawy układu hamulcowego hydraulicznego, mechanizmów wspomagania i in. | 2 | 1 | |||
W10 | Technologia naprawy układu hamulcowego pneumatycznego. | 2 | 1 | |||
W11 | Technologia naprawy nadwozia i ramy. | 2 | 1 | |||
W12 | Technologia naprawy ogumienia i szyb. | 2 | 1 | |||
W13 | Technologia naprawy deski rozdzielczej, tapicerki , itp. | 2 | 1 | |||
Suma: | 30 | 15 |
Lp. | Treści programowe - Laboratorium | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
W1 | Technologia naprawy zespołu kadłuba silnika spalinowego. | 3 | 2 | |||
W2 | Technologia naprawy układu korbowo-tłokowego silnika spalinowego. | 2 | 2 | |||
W3 | Technologia naprawy zespołu głowicy i układu rozrządu. | 2 | 1 | |||
W4 | Technologia naprawy sprzęgła, przekładni głównej lub mechanizmu różnicowego. | 2 | 1 | |||
W5 | Technologia naprawy skrzyni biegów. | 2 | 1 | |||
W6 | Technologia naprawy elementów układu kierowniczego. | 2 | 1 | |||
W7 | Technologia naprawy elementów układu hamulcowego pneumatycznego. | 2 | 1 | |||
Suma: | 15 | 9 |
Wykład - z wykorzystaniem środków audiowizualnych; laboratorium – praca w grupach
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – ocena jest określona na podstawie wyniku egzaminu pisemnego.
Laboratorium: ocena jest określona na podstawie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych oraz aktywności studenta.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wszystkich jego form. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną.
Książki z serii dotyczących napraw samochodów, np.: Haynesa, HP Books, Naprawa samochodu i inne.
-
Zmodyfikowane przez dr inż. Janusz Walkowiak (ostatnia modyfikacja: 10-05-2022 21:37)