SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski I |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-P-10_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta znajomości języka angielskiego na poziomie A2+/B1 wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie A2
Lp. | Treści programowe - LABORATORIUM | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
L1 | Inżynieria a inne dyscypliny - rodzaje inżynierii, specyfika i kierunki studiów | 2 | 1 | |||
L2 | Specyfikacja pracy inżyniera (zakres obowiązków, opis miejsca pracy) Czas present simple, przysłówki częstotliwości | 2 | 1 | |||
L3 | Mój kierunek studiów - zakres przedmiotów, moje projekty. Czas present continuous vs present simple | 2 | 1 | |||
L4 | Liczebniki, wielkie liczby, ułamki. Podstawowe symbole i działania matematyczne | 2 | 2 | |||
L5 | Zapis danych i specyfikacja związana z urządzeniami - międzynarodowy układ jednostek SI vs brytyjski system imperialny. Konwersja | 2 | 1 | |||
L6 | Planowanie pracy i zadań. Czas future simple, policzalne i niepoliczalne rzeczowniki | 2 | 1 | |||
L7 | Kolokwium | 2 | 0 | |||
L8 | Porównywanie specyfikacji pojazdów - stopniowanie przymiotników. | 2 | 1 | |||
L9 | Jak to działa? Opis funkcji i użyteczności narzędzi i urządzeń | 2 | 1 | |||
L10 | Przyczyna i skutek - proste urządzenia, ich konstrukcja i działanie. Zerowy okres warunkowy | 2 | 1 | |||
L11 | Relacjonowanie zdarzeń przeszłych - Czas past simple | 2 | 1 | |||
L12 | Relacjonowanie zdarzeń przeszłych - Czas past continuous | 2 | 1 | |||
L13 | Zapis danych - wykresy, tabele i diagramy | 2 | 2 | |||
L14 | Kolokwium | 2 | 2 | |||
L15 | Plany i intencje. Wyrażanie przyszłości- 'be going to' / 'will' / "present continuous | 2 | 2 |
Zajęcia komunikacyjne, praca indywidualna, w parach oraz grupach z wykorzystaniem środków multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach (maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności), wykonanie wszystkich zadań określonych przez prowadzącego (m.in. uzyskanie pozytywnej oceny pracy indywidualnej, w parach oraz grupach, oraz zaliczenie dwóch pisemnych kolokwiów w semestrze (kolokwium sprawdza kompetencje studenta w zakresie gramatyki, struktur leksykalnych oraz sprawności językowych.
1. Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk pre intermediate, Oxford University Press, 2005
2. Eric H. Glendinning, Technology 1, Oxford University Press, 2012
2. Richardson K., Kabanagh M., Sydes J., Emmerson P., The Business Pre-Intermediate, Macmillan, Oxford, 2008
1. Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008
2. Longman Business Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2007
3. Słownik Techniczny Angielsko-Polski, Polsko-Angielski, wyd. REA, 2005
4. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Pre Intermediate, Oxford University Press, 2007
5. Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
6. http://www.onestopenglish.com/
Zmodyfikowane przez mgr Anna Przyjemska-Skrabucha (ostatnia modyfikacja: 27-04-2022 19:05)