SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski II |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-P-20_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta znajomości języka angielskiego na poziomie B1 wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego. Uświadomienie studentom wagi poprawności językowej, odpowiedniego wyboru rejestru języka oraz wagi usystematyzowania wiedzy gramatyczno-leksykalnej.
Znajomość języka angielskiego na poziomie A2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).
Lp. | Treści programowe - LABORATORIUM | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
L1 | Życie osobiste - relacjonowanie wydarzeń - czas present perfect vs past simple | 2 | 1 | |||
L2 | Relacjonowanie wydarzeń - czas present perfect vs perfect continuous | 2 | 1 | |||
L3 | Wyrażanie przyszłosci - decyzje, obietnice, oferty - 'will'/'won't'/'shall' | 2 | 1 | |||
L4 | Części i komponenty maszyn. Opis działania urządzeń - zasady działania, budowa, wykorzystanie | 2 | 1 | |||
L5 | Etapy projektowania. Konstrukcja zdań pytających | 2 | 1 | |||
L6 | Kolokwium | 2 | 0 | |||
L7 | Materiały i ich właściwości - zdania względne | 2 | 1 | |||
L8 | Recycling i inteligentne materiały | 2 | 1 | |||
L9 | Opisywanie procesów - strona bierna | 2 | 2 | |||
L10 | Technologia pośrednia - przykłady zastosowań i opis działania | 2 | 2 | |||
L11 | Rozwiązywanie problemów - człowiek czy robot? Okresy warunkowe | 2 | 2 | |||
L12 | Bezpieczeństwo w miejscu pracy - zagrożenia, środki ostrożności, polecenia i instrukcje, czasowniki modalne 'must', 'have to' , 'should' | 2 | 1 | |||
L13 | Komunikacja w firmie - formalna korespondencja biznesowa | 2 | 1 | |||
L14 | Kolokwium | 2 | 2 | |||
L15 | Organizacja przedsiębiorstwa - organigramy, zależności służbowe, zakres obowiązków | 2 | 1 |
Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego, praca z tekstem specjalistycznym, praca w parach, grupach i indywidualna, z wykorzystaniem środków audiowizualnych oraz multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach (maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności), wykonanie wszystkich zadań określonych przez prowadzącego (m.in. uzyskanie pozytywnej oceny pracy indywidualnej, w parach oraz grupach oraz zaliczenie dwóch kolokwiów w semestrze (sprawdzenie kompetencji studenta w zakresie struktur leksykalno-gramatycznych, rejestru języka w ramach sprawności językowych: pisanie, czytanie, słuchanie)
1. Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk pre intermediate, Oxford University Press, 2005
2. Eric H. Glendinning, Technology 1, Oxford University Press, 2012
2. Richardson K., Kabanagh M., Sydes J., Emmerson P., The Business Pre-Intermediate, Macmillan, Oxford, 2008
1. Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008
2. Longman Business Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2007
3. Słownik Techniczny Angielsko-Polski, Polsko-Angielski, wyd. REA, 2005
4. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Pre Intermediate, Oxford University Press, 2007
5. Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
6. http://www.onestopenglish.com/
Zmodyfikowane przez mgr Anna Przyjemska-Skrabucha (ostatnia modyfikacja: 27-04-2022 20:52)