SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski III |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-P-29_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta znajomości języka angielskiego na poziomie B1+ wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego. Uświadomienie studentom wagi poprawności językowej, odpowiedniego wyboru rejestru języka oraz wagi usystematyzowania wiedzy gramatyczno-leksykalnej
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).
Lp. | Treści programowe - LABORATORIUM | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
L1 | Techniczna specyfikacja urządzenia - wymiary / jednostki | 2 | 1 | |||
L2 | Udzielanie instrukcji - sekwencja poleceń "first', "then', 'next', etc | 2 | 1 | |||
L3 | Opis narzędzi, urządzeń - zdania względne | 2 | 1 | |||
L4 | Dokumentacja sprzętu - instrukcja obługi. Rzeczowniki złożone | 2 | 1 | |||
L5 | Opis przyczyn i skutków - czasowniki 'lead to' / 'result in'/ 'result from' etc., przedrostki 'in' / 'un' / 'dis', etc. | 2 | 1 | |||
L6 | Wynalazki - drugi vs trzeci okres warunkowy | 2 | 2 | |||
L7 | Kolokwium | 2 | 0 | |||
L8 | Opisywanie procesów i prostych reakcji chemicznych | 2 | 1 | |||
L9 | Dokonywanie prognoz - czasowniki modalne 'may' / 'might'/ 'could' / 'will' | 2 | 1 | |||
L10 | Opis konstrukcji i działania podstawowych elementów komputera | 2 | 1 | |||
L11 | IT w przemyśle motoryzacyjnym - CAD, CAM, CNC | 2 | 1 | |||
L12 | Kariera w technologii - wymagania, cechy dobrego pracownika | 2 | 1 | |||
L13 | Proces starania się o pracę - CV, list motywacyjny | 2 | 2 | |||
L14 | Kolokwium | 2 | 2 | |||
L15 | Rozmowa kwalifikacyjna - wskazówki | 2 | 2 | |||
Suma: | 30 | 18 |
Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego, praca z tekstem specjalistycznym, praca w parach, grupach i indywidualna, z wykorzystaniem środków audiowizualnych oraz multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach (maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności), wykonanie wszystkich zadań określonych przez prowadzącego (m.in. uzyskanie pozytywnej oceny pracy indywidualnej, w parach oraz grupach oraz zaliczenie dwóch kolokwiów w semestrze (sprawdzenie kompetencji studenta w zakresie struktur leksykalno-gramatycznych, rejestru języka w ramach sprawności językowych: pisanie, czytanie, słuchanie)
1. Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk intermediate, Oxford University Press, 2006
2. Eric H. Glendinning, Technology 1, Oxford University Press, 2012
4. Jon Naunton, ProFile 2 Intermediate, Oxford University Press, 2009
1. Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English : vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008
2. Longman Business Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2007
3. Słownik Techniczny Angielsko-Polski, Polsko-Angielski, wyd. REA, 2005
4. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson, New English File Pre Intermediate, Oxford University Press, 2007
5. Michael Swan, Catherine Walter, The Good Grammar Book, Oxford University Press, 2009
6. http://www.onestopenglish.com/
Zmodyfikowane przez mgr Anna Przyjemska-Skrabucha (ostatnia modyfikacja: 27-04-2022 21:51)