SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Technologia napraw samochodów |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-KiEP-P-60_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technologiami napraw podstawowych zespołów i podzespołów samochodów.
Inżynieria wytwarzania, Budowa pojazdów samochodowych
Lp. | Treści programowe - WYKŁAD | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
W1 | Charakterystyka prac obsługowo-naprawczych. | 2 | 1 | |||
W2 | Wymagania z zakresu bhp i ppoż. dla stanowisk obsługowo-naprawczych. | 2 | 1 | |||
W3 | Technologie napraw podzespołów samochodów: obróbka mechaniczna. | 2 | 2 | |||
W4 | Technologie spawania i napawania. | 4 | 3 | |||
W5 | Zgrzewanie elementów pojazdów. | 2 | 1 | |||
W6 | Natryskiwanie stopów metali i nanoszenie warstw polimerowych na części. | 2 | 1 | |||
W7 | Zastosowanie metod galwanicznych i chemicznych. | 2 | 1 | |||
W8 | Klejenie i laminowanie. | 2 | 1 | |||
W9 | Fazy naprawy, przygotowanie części do weryfikacji i naprawy, prace montażowe. | 2 | 1 | |||
W10 | Naprawa poszczególnych elementów silnika. | 3 | 2 | |||
W11 | Naprawa elementów mechanizmów przenoszenia napędu. | 3 | 2 | |||
W12 | Naprawa elementów układu kierowniczego, zawieszenia, układu hamulcowego. | 2 | 1 | |||
W13 | Naprawa nadwozia, ogumienia i innych elementów samochodów. | 2 | 1 | |||
Suma: | 30 | 18 |
Lp. | Treści programowe - Laboratorium | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
W1 | Naprawa zespołu cylinder - tłok silnika spalinowego. | 3 | 2 | |||
W2 | Naprawa układu korbowego silnika spalinowego. | 3 | 2 | |||
W3 | Naprawa głowicy i grupy zaworowej silnika spalinowego. | 3 | 2 | |||
W4 | Naprawa układu przeniesienia napędu samochodu -1. | 3 | 2 | |||
W5 | Naprawa układu przeniesienia napędu samochodu -2. | 3 | 2 | |||
W6 | Naprawa układu hamulcowego samochodu. | 3 | 2 | |||
W7 | Naprawa układu kierowniczego samochodu. | 3 | 2 | |||
W8 | Naprawa układu jezdnego i zawieszenia samochodu. | 3 | 2 | |||
W9 | Regeneracja korpusu. | 3 | 1 | |||
W10 | Naprawa poszycia zewnętrznego samochodu. | 3 | 1 | |||
Suma: | 30 | 18 |
Wykład - z wykorzystaniem środków audiowizualnych, laboratorium - praca w grupach
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: ocena jest określona na podstawie wyniku egzaminu pisemnego z zakresu przedstawionego na wykładzie materiału.
Progi:
Laboratorium: ocena jest określona na podstawie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych oraz aktywności studenta.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wszystkich jego form. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ważoną ocen z: egzaminu (51 %) i laboratorium (49 %).
Książki z serii dotyczących napraw samochodów, np.: Haynesa, HP Books, Naprawa samochodu i inne.
-
Zmodyfikowane przez dr inż. Janusz Walkowiak (ostatnia modyfikacja: 08-05-2022 21:51)