SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot fakultatywny |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-EkoP-PF |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Ekonomia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Przedstawienie zagadnień i dyskusja w obszarze współczesnych nurtów, koncepcji i problemów w naukach ekonomicznych.
Zaliczenie z Mikroekonomii i Podstaw makroekonomii.
Współczesne zmiany demograficzne a gospodarka. Rola migracji we współczesnym świecie. Srebrna gospodarka i srebrny rynek. Zarządzanie wiekiem. Ekonomia współdzielenia. Ekonomia społeczna. Crowdsourcing i crowdfunding jako metody pozyskiwania wiedzy i/lub kapitału. Zrównoważona gospodarka- aspekty ekonomiczne. Ekologizacja gospodarki. Gospodarka o obiegu zamkniętym. Rynek talentów. Zrównoważone finanse i inwestowanie z myślą o przyszłości. Marketing sieciowy. Kryptowaluty vs waluty tradycyjne. Przemysł 4.0 - czwarta rewolucja przemysłowa. Rola informacji w społeczeństwie.
Wykład konwencjonalny z elementami konwersatorium. Ćwiczenia - klasyczna metoda problemowa, praca w grupach oraz prezentacja efektów przygotowanego w grupach projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń i wykładu. Ćwiczenia zaliczane będą w oparciu o przygotowany projekt na zadany przez prowadzącego temat oraz wynik zaliczenia pisemnego w formie testu wyboru i uzupełnień (średnia arytmetyczna uzyskanych ocen). Na ocenę z ćwiczeń wpływ będzie miała również ocena aktywności studenta na zajęciach, tj. prowadzący może podnieść ocenę końcowa o pół oceny w sytuacji gdy oceni aktywność studenta jako wyróżniającą się na tle grupy. Wykład kończyć się będzie zaliczeniem w formie testu wielokrotnego wyboru i uzupełnień. Minimalny próg do uzyskania zaliczenia to 55proc. pozytywnych odpowiedzi.
1. Milewski F. (red.), 2015, Tłum jako źródło wiedzy i kapitału, PARP, Warszawa
2. Cooley T., Henriksen E., Balansowanie między skutkami zmian demograficznych, www.obserwatorfinansowy.pl
3. Grodzka D., 2016, Finansowanie społecznościowe,Info BAS nr 7(211)
4. Sobolewska-Poniedziałek E. i inni (2015), Socjoekonomika starzenia się współczesnych społeczeństw, CeDeWu, Warszawa
5. Kronenberg J., Bergier T. (red.), 2010, Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków
6. Czaja S., Becla A., Włodarczyk J., Poskrobko T. (2012)Wyzwania współczesnej ekonomii, Difin
1.Zięba M. St. (2008), Migracja - wyzwanie XXI wieku, KUL, Lublin.
2. Sobolewska-Poniedziałek E., Niewiadomska A. (2018), Mentoring w crowdsourcingu - innowacyjny sposób na wykorzystanie potencjału osób starszych, Zarządzanie publiczne nr 2(42)
3. Sobolewska-Poniedziałek i inni (2015), Zarządzanie wiekiem. Aspekt regionalny, instytucjonalny i organizacyjny, Wyd. Pollub, Lublin.
4. Prandecki K. (2015), Trendy w teorii ekonomii, Przyszłość. Świat-Europa-Polska nr 1(31).
5. Sulmicka M. (2016), Trendy we współczesnej gospodarce światowej a globalny biznes, Prace i Materiały Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH nr 98.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 12-05-2022 12:47)