SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Konstrukcja statków powietrznych II |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-ILOT-P-KonstStPow II- 22 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Inżynieria lotnicza |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 7 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Projekt | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z zaawansowaną problematyką konstrukcji i eksploatacji statków powietrznych ze szczególnym uwzględnieniem zmiennych warunków klimatycznych oraz obciążeń. Zapoznanie z zaawansowanymi konstrukcjami lotniczymi oraz metodami ich badań. Przedstawienie zaawansowanych obliczeń wytrzymałościowych konstrukcji lotniczych. Omówienie aktualnie wykorzystywanych narzędzi i metod wspomagających projektowanie konstrukcji lotniczych.
Celem zajęć projektowych i laboratoryjnych jest opracowanie projektu konstrukcyjnego wybranego urządzenia technicznego stosowanego w lotnictwie z uwzględnieniem kryteriów technicznych i ekonomicznych.
Konstrukcja statków powietrznych I
Lp. | Treści programowe - WYKŁAD | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
W1 | Wymagania stawiane projektowanym statkom powietrznym | 2 | ||||
W2 | Studium wykonalności konstrukcji lotniczych | 2 | ||||
W3 | Kształtowanie i analiza bryły statku powietrznego | 2 | ||||
W4 | Zaawansowane konstrukcje statków powietrznych - Kadłub | 3 | ||||
W5 | Zaawansowane konstrukcje statków powietrznych - Skrzydła | 3 | ||||
W6 | Zaawansowane konstrukcje statków powietrznych - Usterzenia i powierzchnie sterowania | 3 | ||||
W7 | Zaawansowane konstrukcje statków powietrznych - Wsporniki i gondole podwozie | 3 | ||||
W8 | Zaawansowane konstrukcje śmigła | 2 | ||||
W9 | Integracja płatowiec - zespół napędowy | 3 | ||||
W10 | Zaawansowane układy sterowania lotem | 3 | ||||
W11 | Układy energetyczne i elektroenergetyczne | 2 | ||||
W12 | Układy radiowo-nawigacyjne, radarowe | 2 | ||||
Suma: | 30 |
Lp. | Treści programowe - PROJEKT | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
P1 | Projekt wybranego elementu, układu, mechanizmu lub systemu statku powietrznego - case study | 30 | ||||
Suma: | 30 |
Lp. | Treści programowe - LABORATORIUM | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
L1 | Projektowanie, symulacje wytrzymałościowe, wytworzenie oraz weryfikacja eksperymentalna wybranego modelu elementu konstrukcyjnego płatowca - case study. | 30 | ||||
Suma: | 30 | 0 |
Wykład konwersacyjny, metody podawcze przy użyciu prezentacji oraz wideoprojektora.
Laboratorium odbywa się w kilku pomieszczeniach w zależności od etapu rozwiązywanego problemu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: otrzymanie oceny pozytywnej z egzaminu
Ćwiczenia: otrzymanie ocen pozytywnych ze wszystkich przeprowadzonych zadań ćwiczeniowych
Laboratorium: otrzymanie ocen pozytywnych ze wszystkich przeprowadzonych zadań laboratoryjnych
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wszystkich jego form, przy czym student przed przystąpieniem do egzaminu musi uzyskać pozytywną ocenę z zajęć laboratoryjnych.
Ocena końcowa na zaliczenie przedmiotu jest średnią arytmetyczną z ocen za poszczególne formy zajęć.
Zmodyfikowane przez dr inż. Daniel Dębowski (ostatnia modyfikacja: 13-12-2022 18:17)