SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnostyka silników lotniczych i samolotów |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-ILOT-MiOL-P-DiagSilLotiSam- 22 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Inżynieria lotnicza |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Występuje w specjalnościach | Mechanika i obsługa lotnicza |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z teoretyczną i praktyczną wiedzą związaną z diagnozowaniem awarii podzespołów płatowca oraz zespołów napędowych.
Podstawy mechaniki, elektrotechniki i elektroniki. Podstawy budowy płatowców.
Lp. | Treści programowe - WYKŁAD | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
W1 | Linki sterownicze w statkach powietrznych. | 2 | ||||
W2 | Przewody i połączenia elektryczne. | 1 | ||||
W3 | Diagnostyka układów elektroniki lotniczej. | 2 | ||||
W4 | System połączeń elektrycznych (EWIS). | 1 | ||||
W5 | Zdarzenia nadzwyczajne, badanie po uderzeniu pioruna, twardym lądowaniu oraz lot przez turbulencje. | 2 | ||||
W6 | Diagnostyka układu paliwowego w statkach powietrznych. | 2 | ||||
W7 | Diagnostyka układu zapłonowego w statkach powietrznych | 2 | ||||
W8 | Diagnostyka układu pneumatycznego i hydraulicznego w statkach powietrznych. | 3 | ||||
Suma: | 15 | 0 |
Lp. | Treści programowe - LABORATORIUM | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
L1 | Wprowadzenie do ćwiczeń. Omówienie zagadnień związanych z wykonywanymi ćwiczeniami. Omówienie zasad BHP przy wykonywaniu ćwiczeń. | 2 | ||||
L2 | Diagnostyka linek lotniczych. | 2 | ||||
L3 | Diagnostyka przewodów wysokiego napięcia. | 2 | ||||
L4 | Diagnostyka ciągłości połączeń elektrycznych. | 2 | ||||
L5 | Diagnostyka układów elektroniki lotniczej. | 2 | ||||
L6 | Diagnostyka zagniatanych połączeń elektrycznych. | 2 | ||||
L7 | Diagnostyka alternatorów lotniczych. | 2 | ||||
L8 | Diagnostyka defektoskopem ultradźwiękowym. | 2 | ||||
L9 | Diagnostyka defektoskopem wiroprądowym. | 2 | ||||
L10 | Diagnostyka dysz paliwa systemu wtryskowego silnika lotniczego. | 2 | ||||
L11 | Diagnostyka rozruszników lotniczych. | 2 | ||||
L12 | Diagnostyka iskrowników lotniczych. | 2 | ||||
L13 | Diagnostyka paliwomierzy lotniczych. | 2 | ||||
L14 | Diagnostyka ciśnienia sprężania w silnikach spalinowych. | 2 | ||||
L15 | Zajęcia zaliczeniowe. | 2 | ||||
Suma: | 30 | 0 |
Wykłady konwencjonalne z wykorzystaniem technik multimedialnych. Praca z literaturą fachową – czasopisma.
Praca indywidualna i zespołowa w trakcie realizacji ćwiczeń laboratoryjnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład zaliczany jest w formie kolokwium.
Zaliczenie na ocenę zajęć laboratoryjnych odbywa się na podstawie zaliczonych ćwiczeń i sprawozdań oraz kolokwiów.
Ocena końcowa ustalana jest na podstawie średniej arytmetycznej ocen z zajęć laboratoryjnych i wykładu z jednakową wagą pod warunkiem uzyskania pozytywnych ocen z laboratorium i wykładu.
Zmodyfikowane przez dr inż. Daniel Dębowski (ostatnia modyfikacja: 14-12-2022 14:47)