SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Dylematy metodologiczne w naukach społecznych |
Kod przedmiotu | 14.2--SocD-DMwNS-S22 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Projektowanie społeczne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z kluczowymi, aktualnymi dylematami metodologicznymi w zakresie realizacji projektów badawczych związanych z procesami projektowania społecznego.
Wykłady
Ćwiczenia
Wykład konwencjonalny, praca z tekstem, praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa, metody mobilne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład
Egzamin
Egzamin: pisemny w formie pytań otwartych; zakres materiału: zgodnie z sylabusem przedstawionym w trakcie zajęć na początku semestru.
Zasady uzyskania pozytywnej oceny z egzaminu: co najmniej 50% punktów.
Zasady uzyskania oceny z wykładu
Ocena z wykładu jest oceną z egzaminu.
Ćwiczenia
Praca pisemna
Praca pisemna: indywidualna na temat uzgodniony ze studentami w trakcie zajęć na początku semestru.
Zasady uzyskania pozytywnej oceny z pracy pisemnej: zgodność z tematem, poprawna struktura i język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu i właściwe stosowanie odwołań, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące pracy.
Zasady uzyskania pozytywnej oceny z ćwiczeń
Ocena z ćwiczeń jest oceną z pracy pisemnej.
Zasady uzyskania oceny końcowej
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu i ćwiczeń.
Część zajęć może zostać zrealizowana z wykorzystaniem mobilnych metod edukacyjnych (np. spacer badawczy, gra, wizyta studyjna).
Zmodyfikowane przez dr Justyna Nyćkowiak (ostatnia modyfikacja: 24-04-2023 08:54)