SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Networking w biznesie i sferze publicznej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Networking w biznesie i sferze publicznej
Kod przedmiotu 14.2--SocD-NwBiSP-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Projektowanie społeczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anna Mielczarek-Żejmo
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę
Wykład 15 1 - - Egzamin

Cel przedmiotu

Podstawowym celem zajęć jest zdobycie przez studentów wiedzy i umiejętności niezbędnych do inicjowania, utrzymywania i rozwijania sieci społecznych.

Wymagania wstępne

brak

Zakres tematyczny

  1. Sieci społeczne i społeczeństwo sieci. Gospodarka i sfera publiczna w społeczeństwie sieci.
  2. Współpraca międzysektorowa i governance networks.
  3. Znaczenie sieci społecznych dla realizacji celów organizacji.
  4. Przepływ informacji w sieci.
  5. Networking i jego zastosowanie.
  6. Zasady tworzenia strategii networkingowych.
  7. Mapowanie interesariuszy.
  8. Techniki networkingowe.
  9. Nowe technologie jako narzędzie networkingu.
  10. Inicjowanie, upowszechnianie i podtrzymywanie sieci społecznych.

Metody kształcenia

Praca z tekstem, prezentacja, wykład konwersatoryjny, dyskusja, gra symulacyjna, techniki warsztatowe

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład

Egzamin: pisemny w formie testu; zakres materiału: zgodnie z sylabusem przedstawionym w trakcie zajęć na początku semestru.

Zasady uzyskania pozytywnej oceny z egzaminu: co najmniej 50% punktów.

Zasady uzyskania oceny z wykładu: ocena z wykładu jest oceną z egzaminu.

Ćwiczenia

Projekt interwencji: strategia networkingowa.

Zasady uzyskania pozytywnej oceny z projektu: zgodność z tematem, odpowiednia struktura projektu, poprawny opis poszczególnych jego elementów, uzasadniony dobór sposobów rozwiązania problemu, poprawność językowa, poprawność odwołań do literatury.

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń: ocena z ćwiczeń jest oceną z projektu.

Zasady uzyskania oceny końcowej: ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu i ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Barney D., Społeczeństwo sieci, przeł. Marcin Fronia, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2008.
  2. Christakis N., A., Fowler J., W sieci. Jak sieci społeczne kształtują nasze życie, Wydawnictwo „Smak Słowa”, Sopot 2011.
  3. Salmon M., Jak wykorzystać networking w sprzedaży, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
  4. Theiss M., Perspektywa sieci społecznych w badaniach lokalnej polityki społecznej, Problemy Polityki Społecznej, nr 22 2013.
  5. Tullier M., Networking : jak znaleźć pracę i odnieść sukces zawodowy dzięki tworzeniu sieci kontaktów, Wolters Kulwer, Kraków 2006.

Literatura uzupełniająca

  1. Castells M., Himanen P., Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Model fiński, przeł. Michał Penkala i Michał Sutowski, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2009.
  2. Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  3. Diani M., Analiza sieciowa, [w:] Dynamika życia społecznego. Współczesne koncepcje ruchów społecznych, (red.) K. Gorlach, P. H. Money, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2008-2009.
  4. Granovetter M.S., The Strength of Weak Ties, American Journal of Sociology, vol. 78, nr 6, 1973.
  5. Hanneman R. A., Riddle Mark, Introduction to Social Network Methods, 2005, [http://faculty.ucr.edu/~hanneman/].
  6. Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing  [sztuka skutecznego wywierania wpływu], Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
  7. Li e Y., Loh S., Evans C., and Lorenzi F., eds. Organizations and Social Networking: Utilizing Social Media to Engage Consumers, PA: IGI Global, Hershey 2013 [http://doi:10.4018/978-1-4666-4026-9].
  8. Lin Nan, Building a Network, Theory of Social Capital, Connections, nr 22(1)/1999, s. 28-51.
  9. Pawlak M., Kotnarowski M., Siła słabych powiązań na rynku pracy w Polsce, Studia Socjologiczne, nr 2 2016.
  10. Piechocki P., Kapitał społeczny w ujęciu sieciowym. Nowy sposób konceptualizacji oraz operacjonalizacji pojęcia, [w:] Nowe rzeczywistości społeczne, nowe teorie socjologiczne, (red.) M. Gdula, A. Grzymała, Kazłowska, R. Włoch, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa 2012.
  11. Sageman M., Sieci terroru, przeł. Marek Król, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008.
  12. Turner J. H., Struktura teorii socjologicznej. Wydanie nowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  13. Urry J. Sieci społeczne, podróże i rozmowy, [w:] Socjologia codzienności, (red.) P. Sztompka, M. Bogunia – Borowska, Wydawnictwo „Znak”, Kraków 2008.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anna Mielczarek-Żejmo (ostatnia modyfikacja: 29-04-2023 22:32)