SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Diagnoza potrzeb i potencjałów społecznych |
Kod przedmiotu | 14.2--SocD-DPiPSć-S22 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Projektowanie społeczne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Występuje w specjalnościach | Projektowanie społeczne |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom kompleksowej wiedzy z zakresu realizacji diagnoz społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem diagnozowania społeczności lokalnych na potrzeby opracowania programów i strategii rozwoju społecznego.
-
1. Perspektywa potrzeb i potencjałów społecznych we współczesnych koncepcjach teoretycznych (np., koncepcje spójności społecznej, rozwoju społecznego, rozwoju zrównoważonego, gospodarki cyrkularnej, włączenia społecznego, innowacyjność społeczna)
2. Nurty badawcze w międzynarodowej polityce rozwoju społecznego
3. Proces badawczy w diagnozie potrzeb i potencjałów społecznych
4. Realizatorzy i uczestnicy diagnoz społecznych w środowisku lokalnym
5. Metody i techniki diagnoz społecznych
6. Niestandardowe techniki diagnozy
7. Organizacja diagnoz i zarządzanie procesem diagnozy
8. Diagnoza partycypacyjna i partnerstwo w diagnozie
Metoda tekstu przewodniego, dyskusja, praca w grupach, spacer badawczy
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia
Kolokwium: w formie testu; zakres materiału: zgodnie z sylabusem przedstawionym podczas zajęć na początku semestru.
Zasady uzyskania pozytywnej oceny z kolokwium: co najmniej 50% punktów.
Projekt: indywidualny/grupowy na temat uzgodniony ze studentami w trakcie zajęć na początku semestru.
Zasady uzyskania pozytywnej oceny z projektu: zgodność z tematem, poprawna struktura i język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu i właściwe stosowanie odwołań, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące projektu.
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń: ocena z ćwiczeń jest średnią ważoną ocen z kolokwium (80%) i projektu (20%); warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z ćwiczeń jest zaliczenie kolokwium oraz projektu.
Zasady uzyskania oceny końcowej: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Część zajęć może zostać zrealizowana z wykorzystaniem mobilnych metod edukacyjnych (np. spacer badawczy, gra, wizyta studyjna).
Zmodyfikowane przez dr Joanna Frątczak-Müller (ostatnia modyfikacja: 20-04-2023 23:14)