Zapoznanie studentów z wybranymi metodami i technikami badań marketingowych, przygotowanie do praktycznego ich zastosowania w rozwiązywaniu problemów decyzyjnych.
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
Badania rynku, czyli jak zrozumieć konsumenta?
Rynek badawczy, agencja badawcza, zarządzanie projektami badawczymi.
Przedmiot i etapy badań marketingowych (problemy decyzyjne, problemy badawcze, etapy procesu badawczego).
Metody i techniki badań marketingowych - badania ilościowe (badania kwestionariuszowe, badania shopperowe, badania trackingowe, panele badawcze, badania MS)
Metody i techniki badań marketingowych - badania jakościowe (wywiady indywidualne IDI, zogniskowane wywiady grupowe FGI, etnografia w badaniach marketingowych, semiotyka w badaniach marketingowych)
Społeczności badawcze online
Rola badań marketingowych w świecie big data
Etyka badań marketingowych
Metody kształcenia
Praca z tekstem, analiza przykładów, praca w grupie, realizacja projektów.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Ćwiczenia
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
Realizacja małych, grupowych projektów badawczy: na temat podany studentom w trakcie zajęć; zawiera opis koncepcji badania (cel, problemy, hipotezy itp.), opis procedury i przygotowanie narzędzi badawczych, realizacji badania, analizę wyników.
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Zgodność z tematem, kompletny i poprawny opis poszczególnych elementów badań, właściwe sposoby analizy danych, poprawność językowa.
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Lutostański M.J., Łebkowska A., Protasiuk M. (red.), Badania rynku. Jak zrozumieć konsumenta?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021.
Lutostański M., Galica M., Protasiuk M. (red.), Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.
Maison M., Noga - Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2007.
Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
Churchill G.A., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Pfaff D., Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe, Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2010.
Literatura uzupełniająca
Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2002.
Creswell J. W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.
Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe, jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Sudoła S., Szymczak J., Haffera M., (red.), Marketingowe testowanie produktów, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2000.
Mazurek - Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe, teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Kaczmarczyk S., Badania marketingowe, metody i techniki, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2002.
Uwagi
Projekty mogą być realizowane w terenie. Część zajęć może zostać zrealizowana z wykorzystaniem mobilnych metod edukacyjnych (np. spacer badawczy, gra, wizyta studyjna).
Zmodyfikowane przez dr Krzysztof Lisowski (ostatnia modyfikacja: 19-04-2023 15:44)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.