SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Badania marketingowe - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Badania marketingowe
Kod przedmiotu 14.2--SocD-BM-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Projektowanie społeczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Występuje w specjalnościach Projektowanie społeczne
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Krzysztof Lisowski
  • dr Tomasz Kołodziej
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z wybranymi metodami i technikami badań marketingowych, przygotowanie do praktycznego ich zastosowania w rozwiązywaniu problemów decyzyjnych.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

  1. Badania rynku, czyli jak zrozumieć konsumenta?
  2. Rynek badawczy, agencja badawcza, zarządzanie projektami badawczymi.
  3. Wizerunek branży badawczej, analiza najnowszego raportu PTBRiO.
  4. Przedmiot i etapy badań marketingowych (problemy decyzyjne, problemy badawcze, etapy procesu badawczego).
  5. Metody i techniki badań marketingowych - badania ilościowe (badania kwestionariuszowe, badania shopperowe, badania trackingowe, panele badawcze, badania MS)
  6. Metody i techniki badań marketingowych - badania jakościowe (wywiady indywidualne IDI, zogniskowane wywiady grupowe FGI, etnografia w badaniach marketingowych, semiotyka w badaniach marketingowych)
  7. Społeczności badawcze online
  8. Rola badań marketingowych w świecie big data
  9. Etyka badań marketingowych

Metody kształcenia

Praca z tekstem, analiza przykładów, praca w grupie, realizacja projektów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

Realizacja małych, grupowych projektów badawczy: na temat podany studentom w trakcie zajęć; zawiera opis koncepcji badania (cel, problemy, hipotezy itp.), opis procedury i przygotowanie narzędzi badawczych, realizacji badania, analizę wyników.

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń

Zgodność z tematem, kompletny i poprawny opis poszczególnych elementów badań, właściwe sposoby analizy danych, poprawność językowa.

Ocena końcowa

Zasady uzyskania oceny końcowej

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Lutostański M.J., Łebkowska A., Protasiuk M. (red.), Badania rynku. Jak zrozumieć konsumenta?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021.
  2. Lutostański M., Galica M., Protasiuk M. (red.), Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.
  3. Maison M., Noga - Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2007.
  4. Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  5. Churchill G.A., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  6. Pfaff D., Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe, Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2010.

 

Literatura uzupełniająca

  1. Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2002.
  2. Creswell J. W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.
  3. Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe, jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  4. Sudoła S., Szymczak J., Haffera M., (red.), Marketingowe testowanie produktów, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2000.
  5. Mazurek - Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe, teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  6. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe, metody i techniki, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2002.

Uwagi

Projekty mogą być realizowane w terenie. Część zajęć może zostać zrealizowana z wykorzystaniem mobilnych metod edukacyjnych (np. spacer badawczy, gra, wizyta studyjna).


Zmodyfikowane przez dr Krzysztof Lisowski (ostatnia modyfikacja: 19-04-2023 15:44)