SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy nowożytny- język hiszpański - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy nowożytny- język hiszpański
Kod przedmiotu 09.1--MSPP-JH1-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Międzynarodowe stosunki polityczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Agnieszka Kufel
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie B1 według skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Zakres tematyczny

1. Rozwijanie i integracja produktywnych i receptywnych sprawności językowych: mówienia, rozumienia ze słuchu, czytania i pisania na poziomie B2 w zakresie różnorodnych kontekstów społeczno-kulturowych i politycznych.

2. Elementy leksykalne i funkcjonalne języka ogólnego oraz specjalistycznego z zakresu nauk społecznych, polityki i stosunków międzynarodowych, obejmujące analizę tekstów na temat wybranych zjawisk i problemów społeczno-politycznych we współczesnym świecie, takich jak: społeczeństwo, komunikacja społeczna, kultura i tożsamość kulturowa, stereotypy narodowe i różnice kulturowe, globalizacja.

Metody kształcenia

Praca z tekstem publicystycznym i naukowym oraz z autentycznymi materiałami audiowizualnymi w języku obcym, praca w parach i grupach, dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Uzyskanie minimum 50% punktów z dwóch kolokwiów pisemnych. Ocena końcowa stanowić będzie średnią arytmetyczną obu ocen.

Literatura podstawowa

  1. Balea, A. i Ramos, P., Cultura en España, enClave-ELE, Hiszpania, 2015.
  2. Praca zbiorowa, Cultura en el mundo hispanohablante, enClave-ELE, Hiszpania, 2011.

Literatura uzupełniająca

  1. Corpas J., Garmendia A., Soriano C., Aula Internacional 2. Nueva edición, Difusión,  Barcelona 2013.
  2. Domínguez López J., Nueda Guzmán M., Viva el vocabulario, enClave-ELE, Madrid 2010.
  3. Wybrane teksty prasowe i krótkie dokumenty życia codziennego (m.in. afisze, ogłoszenia, e-maile).
  4. Materiały własne nauczyciela.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Piotr Pochyły (ostatnia modyfikacja: 04-01-2023 15:36)