SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy nowożytny- język hiszpański - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy nowożytny- język hiszpański
Kod przedmiotu 09.1--MSPP-JH4-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Międzynarodowe stosunki polityczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Agnieszka Kufel
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Uzyskanie znajomości języka hiszpańskiego na poziomie biegłości A1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne

Brak – kurs podstawowy skierowany do osób, które nie uczyły się wcześniej języka hiszpańskiego.

Zakres tematyczny

1. Rozwijanie i integracja produktywnych i receptywnych sprawności językowych: mówienia, rozumienia ze słuchu, czytania i pisania w zakresie tematyki życia codziennego i relacji interpersonalnych, na poziomie A1.

2. Podstawowe elementy leksykalne i funkcjonalne języka niezbędne do komunikacji w prostych i typowych sytuacjach życia codziennego (wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, relacje rodzinne i międzyludzkie, dni tygodnia, miesiące, godziny, codzienne czynności, produkty spożywcze, przygotowywanie posiłków, zamawianie posiłków w restauracji, nawyki żywieniowe).

3.Podstawowe czasy i struktury gramatyczne.

4. Podstawowe wiadomości na temat Hiszpanii i krajów hiszpańskiego obszaru językowego.

Metody kształcenia

Praca z podręcznikiem i autentycznymi materiałami audiowizualnymi, gry dydaktyczne, dialog, symulacja, praca w parach i grupach, odgrywanie ról.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Uzyskanie minimum 50% punktów z dwóch kolokwiów pisemnych. Ocena końcowa stanowić będzie średnią arytmetyczną obu ocen.

Literatura podstawowa

  1. Corpas J., García E., Garmendia A., Aula Internacional 1 Plus, Difusión, Barcelona 2020.
  2. Corpas J., García E., Garmendia A., Aula Internacional 1. Nueva edición, Difusión, Barcelona 2013.

Palencia R., Aragonés L., Gramática de uso del espanol - Teoría y práctica, Ediciones SM, Madrid 2009

Literatura uzupełniająca

  1. Balea, A. i Ramos, P., Cultura en España, enClave-ELE, Hiszpania, 2015.
  2. Praca zbiorowa, Cultura en el mundo hispanohablante, enClave-ELE, Hiszpania, 2011.
  3. González Hermoso A., Romero Dueñas C., Cervera Vélez A., Competencia gramatical en uso: ejercicios de gramática, forma y uso, Edelsa, Madrid 2016.
  4. Cerdeira P., Ianni J.V., Nuevo Prisma, Edinumen, 2012.
  5. Domínguez López J., Nueda Guzmán M., Viva el vocabulario, enClave-ELE, Madrid 2010.
  6. Wybrane teksty prasowe i krótkie dokumenty życia codziennego (m.in. afisze, ogłoszenia, e-maile).
  7. Materiały własne nauczyciela.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Piotr Pochyły (ostatnia modyfikacja: 04-01-2023 15:58)