SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy nowożytny- język hiszpański - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy nowożytny- język hiszpański
Kod przedmiotu 09.1--MSPP-JH6-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Międzynarodowe stosunki polityczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Agnieszka Kufel
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Uzyskanie znajomości języka hiszpańskiego na poziomie biegłości A1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne

Brak – kurs podstawowy skierowany do osób, które nie uczyły się wcześniej języka hiszpańskiego.

Zakres tematyczny

1. Rozwijanie i integracja produktywnych i receptywnych sprawności językowych: mówienia, rozumienia ze słuchu, czytania i pisania w zakresie tematyki życia codziennego i relacji interpersonalnych, na poziomie A1.

2. Podstawowe elementy leksykalne i funkcjonalne języka niezbędne do komunikacji w prostych i typowych sytuacjach życia codziennego (miasto, budynki, usługi, pytanie o drogę, sytuowanie w czasie i przestrzeni, doświadczenia i wydarzenia z przeszłości, rynek pracy, kultura i sztuka, film, znani ludzie).

3.Podstawowe czasy i struktury gramatyczne.

4. Podstawowe wiadomości na temat Hiszpanii i krajów hiszpańskiego obszaru językowego.

 

Metody kształcenia

Praca z podręcznikiem i autentycznymi materiałami audiowizualnymi, gry dydaktyczne, dialog, symulacja, praca w parach i grupach, odgrywanie ról.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Uzyskanie minimum 50% punktów z dwóch kolokwiów pisemnych. Ocena końcowa stanowić będzie średnią arytmetyczną obu ocen.

Literatura podstawowa

  1. Corpas J., García E., Garmendia A., Aula Internacional 1 Plus, Difusión, Barcelona 2020.
  2. Corpas J., García E., Garmendia A., Aula Internacional 1. Nueva edición, Difusión, Barcelona 2013.
  3. Corpas J., Garmendia A., Soriano C., Aula Internacional 2. Nueva edición, Difusión, Barcelona 2013.
  4. Palencia R., Aragonés L., Gramática de uso del espanol - Teoría y práctica, Ediciones SM, Madrid 2009.

Literatura uzupełniająca

  1. Balea, A. i Ramos, P., Cultura en España, enClave-ELE, Hiszpania, 2015.
  2. Praca zbiorowa, Cultura en el mundo hispanohablante, enClave-ELE, Hiszpania, 2011.
  3. González Hermoso A., Romero Dueñas C., Cervera Vélez A., Competencia gramatical en uso: ejercicios de gramática, forma y uso, Edelsa, Madrid 2016.
  4. Cerdeira P., Ianni J.V., Nuevo Prisma, Edinumen, 2012.
  5. Domínguez López J., Nueda Guzmán M., Viva el vocabulario, enClave-ELE, Madrid 2010.
  6. Wybrane teksty prasowe i krótkie dokumenty życia codziennego (m.in. afisze, ogłoszenia, e-maile).
  7. Materiały własne nauczyciela.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Piotr Pochyły (ostatnia modyfikacja: 04-01-2023 17:10)