SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język obcy nowożytny- język angielski - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język obcy nowożytny- język angielski
Kod przedmiotu 09.1--AKTASP-JA1-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Międzynarodowe stosunki polityczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • mgr Beata Burchardt
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Opis poziomu biegłości językowej B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego:

Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, oraz potrafi zrozumieć dyskusję z użyciem języka specjalistycznego, jeśli dotyczy tematyki zawodowej. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, bez szczególnego wysiłku dla którejkolwiek ze stron. Potrafi formułować jasne i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne dotyczące wielu tematów oraz wyrazić swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, przedstawiając wady i zalety różnych rozwiązań.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1 według skali ESOKJ.

Zakres tematyczny

Kurs  koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji komunikacyjnej umożliwiającej posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno - kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu nauk społecznych, polityki i stosunków międzynarodowych oraz obejmuje analizę tekstów na temat wybranych zjawisk i problemów społeczno-politycznych we współczesnym świecie: społeczeństwo, komunikacja społeczna, kultura i tożsamość kulturowa, stereotypy narodowe i różnice kulturowe, globalizacja.

Metody kształcenia

praca z tekstami źródłowymi, prasowymi i wypowiedziami internetowymi; metoda komunikacyjna; dyskusja, dialog, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

- kolokwium zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

50 – 65 % - dostateczny

66 – 75 % - dostateczny plus

76 – 85 % - dobry

86 – 92 % - dobry plus

93 – 100 % - bardzo dobry

- sprawdzian: progi punktowe jw.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

 

 

Literatura podstawowa

  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate, Oxford University Press, 2016
  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition upper-intermediate, Oxford University Press, 2016
  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
  • Bojarska I., Jankowska E., English for International Studies, Beta-Druk, 2008
  • Świda D., English for Business and Politics, Poltext, 2017
  • Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006

Literatura uzupełniająca

  • Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007
  • Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
  • Davidson S., Dooley J., Career Paths, Social Media Marketing, Express Publishing, 2019
  • Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2016
  • Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004
  • https://learnenglish.britishcouncil.org
  • www.thesaurus.com

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Beata Burchardt (ostatnia modyfikacja: 28-12-2022 17:44)