Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta znajomości wybranego języka obcego w zakresie komunikacji technicznej.
Student opanowuje umiejętność prezentacji wybranego zagadnienia z zakresu wiedzy zawodowej.
Wymagania wstępne
Znajomość wybranego języka obcego na poziomie minimum B2.
Zakres tematyczny
Wprowadzenie elementów języka technicznego i specjalistycznego w dziedzinie zarządzania i inżynierii produkcji, w tym:
Wybór kariery zawodowej: kryteria wyboru kariery, charakterystyka zawodów technicznych
Organizacje w biznesie: przedsiębiorcy, typy przedsiębiorstw, organizacja pracy i zakres obowiązków
Produkcja i systemy zarządzania produkcją
Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie
Aspekty ekologiczne w procesie produkcji
Prezentacja w języku angielskim.
Metody kształcenia
Konwencjonalne zajęcia komunikacyjne, praca w parach, grupach i indywidualna z wykorzystaniem środków audiowizualnych oraz multimedialnych.
Prezentacja przed grupą.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie na ocenę: ocena jest średnią wystawianą na podstawie sprawdzianów pisemnych obejmujących weryfikację znajomości języka na odpowiednim poziomie wg Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz składowej oceniającej aktywne uczestnictwo oraz umiejętności związane z realizacją określonych zadań – przeprowadzenie prezentacji, prace pisemne, praca indywidualna oraz w grupach.
Literatura podstawowa
Vicky Hollet, John Sydes, Tech Talk Intermediate, Oxford University Press, 2005
Richardson K., Kabanagh M., Sydes J., Emmerson P., The Business Intermediate, Macmillan, Oxford, 2008
Mark IIotson, Series Editor: Jeremy Day, Cmbridge English for Engineering, Cambridge University Press 2008
Marion Grussendorf, Express Series, Oxford Business English, Oxford University Press 2009
David Grant and Robert McLarty, Business Basics New edition, Oxford University Press 2009
Literatura uzupełniająca
Nick Brieger, Alison Pohl, Technical English: vocabulary and grammar, Summertown Publishing, 2008
Longman Business Dictionary, Pearson Education Limited, Harlow, 2007
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.