SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki IV |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-IB-P-49_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Inżynieria biomedyczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Uzyskanie umiejętności i kompetencji w zakresie: znajomości języka niemieckiego na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwanie się w podstawowym zakresie specjalistycznym językiem zawodowym.
Formalne: Warunkiem kontynuowania nauki języka w semestrze 6 jest uzyskanie zaliczenia z oceną w semestrze 5.
Nieformalne: Studenci kontynuujący naukę języka niemieckiego w 6 semestrze posiadają znajomość danego języka na poziomie co najmniej B1+.
Kurs podzielony jest na moduły zawierające teksty i ćwiczenia językowe. Kurs rozwija wszystkie umiejętności służące biegłej komunikacji. Materiał gramatyczny odpowiedni dla poziomu B1, B1+ i B2. Szczególny nacisk położony jest na słownictwo specjalistyczne.
L1 - 2: Pola działalności inżyniera.
L3: Podstawowe działania matematyczne
L4: Podstawowe pojęcia chemiczne.
L5 - 6: Podstawy materiałoznawstwa. Tworzywa.
L7: Sprawdzian wiadomości: leksyka i struktury gramatyczne.
L8 - 9: Smart Materials: Inteligentne urządzenia.
L10 - 11: Technologia w pracy: techniki informacyjne; elektroniczne przetwarzanie danych; transmisja danych.
L12: Statystyki: liczby, tabele, diagramy; odczytywanie i interpretacja danych.
L13: Wielkości fizykalne i mechaniczne: jednostki miar wielkości i zależności między nimi; przyrządy pomiarowe; rejestracja sygnałów urządzeń.
L14: Powtórzenie wiadomości i przygotowanie do egzaminu.
L15: Egzamin ustny i pisemny na koniec semestru, sprawdzający kompetencje językowe dla poziomu B2 ESOKJ.
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki języka.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na wszystkich zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Ocena końcowa: Egzamin ustny (prezentacja; rozmowa z egzaminatorem na tematy dotyczące zagadnień omawianych podczas kursu) i pisemny na koniec semestru, sprawdzający kompetencje dla poziomu B2 ESOKJ.
1. M. Steinmetz, H. Dintera, Deutsch für Ingenieure, Springer Vieweg, Wiesbaden 2018
2. M. Rolbieniecka, J. Kucharczyk, Deutsch für Profis, branża mechaniczna, Wydawnictwo LektorKlett, Poznań 2013
3. B. Szymoniak, W. Borkowy, B. Kujawa, Mit Beruf auf Deutsch, profil mechaniczny, Nowa Era, Warszawa 2013
Zmodyfikowane przez mgr Danuta Chlebicz (ostatnia modyfikacja: 25-03-2023 11:09)