SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki I |
Kod przedmiotu | 06.9-WM-IB-D-13_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Inżynieria biomedyczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia.
- uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B2 według skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Zakres tematyczny obejmuje następujące zagadnienia:
1 - 2. Nauka i studia w krajach niemieckojęzycznych (strony internetowe uczelni) oraz w Polsce.
3. Korespondencja formalna i nieformalna: notatka, e-mail, życiorys, list motywacyjny,
4 - 5. Planowanie i przebieg kariery zawodowej (informacje o zawodach i związanych z nimi kwalifikacjach, umiejętnościach i cechach osobowości)
6. Ogłoszenia dotyczące pracy, możliwości zatrudnienia.
7. Test sprawdzający słownictwo i struktury gramatyczne.
8 - 9. Narzędzia i sprzęt używany w pracy, instrukcje obsługi,
10. Terminologia naukowa,
11. Materiały, ich właściwości i zastosowanie.
12. Procesy produkcyjne.
13. Innowacje inspirowane naturą.
14. Prezentacje.
15. Test końcowy.
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki danego języka.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
1. M. Steinmetz, H. Dintera, Deutsch für Ingenieure, Springer Vieweg, Wiesbaden 2017
Zmodyfikowane przez mgr Danuta Chlebicz (ostatnia modyfikacja: 29-03-2023 23:35)