SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki III |
Kod przedmiotu | 06.1-WM-MiBM-P-30_19 |
Wydział | Wydział Mechaniczny |
Kierunek | Mechanika i budowa maszyn |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Główne cele to:
- rozwijanie umiejętności działania na płaszczyźnie komunikacyjnej i interpersonalnej;
- uwrażliwienie na relacje pomiędzy własną kulturą a obcymi kręgami kulturowymi;
- przygotowanie do podejmowania działań zarówno w sytuacjach związanych z ogólnie rozumianym życiem zawodowym jak i w konkretnej specjalności;
- rozwijanie umiejętności kształcenia ustawicznego i samokształcenia;
-osiągnięcie umiejętności i kompetencji językowych na poziomie B1+ ESOKJ.
Formalne: Warunkiem kontynuowania nauki języka w semestrze 4 jest uzyskanie zaliczenia z oceną w semestrze 3.
Nieformalne: Studenci kontynuujący naukę języka niemieckiego w 4 semestrze posiadają znajomość tego języka na poziomie średnio-zaawansowanym (poziom B1).
Lp. | Treści programowe - LABORATORIUM | l. godz. st. stacj. |
l. godz. st. niestacj. |
|||
L1 | Funkcjonowanie w społeczeństwie; polityka; wyrażanie opinii, życzeń, sprzeciwu, zgody z opiniami innych osób, niepewności; porównywanie. | 2 | 2 | |||
L2 | Komunikacja: środki transportu - ich zalety i wady. | 2 | 1 | |||
L3 | Podróżowanie; zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym. | 2 | 1 | |||
L4 | Konsekwencje zachowania w ruchu drogowym - przyczyny i skutki wypadków komunikacyjnych. | 2 | 1 | |||
L5 | Współczesne środki przekazu i przetwarzania informacji. | 2 | 1 | |||
L6 | Interpretowanie statystyk; instrukcje obsługi urządzeń. | 2 | 1 | |||
L7 | Wyrażanie opinii; podawanie przyczyny; anglicyzmy w języku niemieckim. | 2 | 1 | |||
L8 | Sprawdzian słownictwa, struktur gramatycznych oraz czytania ze zrozumieniem. | 2 | 1 | |||
L9 | Komunikacja w miejscu pracy: Savoir-vivre; smalltalk. | 2 | 2 | |||
L10 | Praca samodzielna - praca w zespole: wskazywanie problemów, zgłaszanie propozycji, przyjęcie lub odrzucenie propozycji; relacjonowanie. | 2 | 2 | |||
L11 | Prawa i obowiązki w miejscu pracy: pracownicy - pracodawcy; umowa o pracę; rodzaje zatrudnienia. | 2 | 1 | |||
L12 | Bezpieczeństwo w miejscu pracy. | 2 | 1 | |||
L13 | Praca i wynagrodzenie: prezentacja firmy; interpretacja statystyk; produkty i ich prezentacja. | 2 | 1 | |||
L14 | Pisanie i liczenie: sporządzanie notatek; listy oficjalne: oferta, reklamacja; podstawowe działania matematyczne. | 2 | 1 | |||
L15 | Test na zaliczenie 4 semestru - test z pytaniami otwartymi i zamkniętymi. | 2 | 1 | |||
Suma: | 30 | 18 |
Struktury gramatyczne nauczane są w połączeniu z funkcjami językowymi w zależności od poziomu grupy, tematyki oraz specyfiki języka.
Interakcyjno-sekwencyjna metoda nauczania języka niemieckiego z podejściem komunikacyjnym.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Podstawą do zaliczenia zajęć ćwiczeniowych jest obecność na zajęciach, systematyczne przygotowywanie się do każdych zajęć oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych kolokwiów sprawdzających (ustnych i pisemnych) w semestrze.
Ocena jest średnia arytmetyczną ocen cząstkowych.
1. M. Steinmetz, H. Dintera, Deutsch für Ingenieure, Springer Vieweg, Wiesbaden 2018
2. S. Kaufmann, L. Rohrmann, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
3. A. Braun, P. Szablewski-Çavus, Orientierung im Beruf Intensivtrainer, Klett-Langenscheidt GmbH, München 2013
Zmodyfikowane przez mgr Danuta Chlebicz (ostatnia modyfikacja: 19-04-2023 14:19)