SylabUZ

Generate PDF for this page

Methodology of Coaching II - course description

General information
Course name Methodology of Coaching II
Course ID 14.4-WH-CDFP-MCII-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Coaching and philosophical counseling
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2023/2024
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Justyna Kroczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Nadrzędnym celem zajęć jest, obok rozwinięcia poznanych technik pracy coacha, wyrobienie w studentach gotowości do ciągłego uczenia się i podnoszenia jakości swych kompetencji zawodowych. Zajęcia stawiają sobie za cel m.in. diagnozę obszarów w pracy z klientem, w których mogą wystąpić trudności, a także rozważenie sposobów poradzenia sobie z nimi. W ramach zajęć studenci będą mieli okazję przeprowadzić proces coachingowy z tzw. rzeczywistym klientem. Proces ten będzie przebiegał pod superwizją.

Prerequisites

zaliczenie Metodyki coachingu I

Scope

  • Zaawansowane narzędzia coachingowe.
  • Trudne sytuacje w pracy coacha.
  • psychologia pozytywna a coaching
  • Naukowe fundamenty coachingu
  • Coaching jako przedmiot badań

Teaching methods

praca indywidualna i w parach, case studies, „burza mózgów”, dyskusja, warsztat indywidualny

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

zaliczenie z oceną na podstawie uczestnictwa w zajęciach, przeprowadzenie sesji coachingowej z tzw. rzeczywistym klientem.

Recommended reading

  1. Hollander J., Wijnberg J., Coaching prowokatywny. Nowe podejście dla coachów, terapeutów, doradców, tłum. M. Szczypińska, Wrocław 2008.
  2. Myślenie systemowe w coachingu, (red.) K. Ramirez-Cyzio, Warszawa 2013.
  3. E. Trzebińska, Psychologia pozytywna, Warszawa 2008.
  4. Sidor-Rządkowska M., Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha, Warszawa 2012.
  5. Trzcińska I., O duchowości inaczej. Coaching w perspektywie przemian kultury współczesnej, „The Polish Journal of the Arts and Culture”, t. 2, Kraków 2013.
  6. M. Seligman, Pełnia  życia. Nowe spojrzenie na kwestię szczęścia i dobrego życia, przeł. P. Szymczak, Poznań 2011.
  7. D. Rock, L.J. Page, Fundamenty coachingu. Neurobiologia a skuteczna praktyka, Co&Me Publishing, Warszawa2014

Further reading

J. Kabat-Zinn, Życie piękna katastrofa, przeł. D. Ćwiklak, Warszawa 2016

Ł. Kaczmarek, Pozytywne interwencje psychologiczne, Poznań 2016.

B.L. Fredrickson, Pozytywność, przeł. J. Gilewicz, Poznań 2011

Notes


Modified by dr Dariusz Sagan (last modification: 12-04-2024 16:57)