SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język obcy nowożytny: hiszpański IV |
Kod przedmiotu | 09.5-WH-FRMP-H4-Ć-S15_genHJTEF |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | hiszpański |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Nabycie znajomości języka hiszpańskiego na poziomie biegłości językowej B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Uzyskanie zaliczenia z języka hiszpańskiego z oceną pozytywną w semestrze III, osiągnięcie poziomu biegłości językowej B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
1. Cykl praktycznych ćwiczeń z języka obcego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej.
2. Rozwijanie produktywnych i receptywnych sprawności językowych: mówienia, rozumienia ze słuchu, czytania i pisania, w zakresie tematyki życia codziennego i zawodowego, z elementami wiedzy kulturowej (mieszkanie; zdrowie i ekologia; współczesne życie kulturalne, oferta kulturalna i spędzanie wolnego czasu; wybrane wydarzenia z historii uniwersalnej; wypadki i legendy miejskie).
3. Leksyka niezbędna dla zrozumienia ogólnego i szczegółowego sensu tekstu i realizacji sprawności produktywnych: mówienia i pisania (np. słownictwo dotyczące mieszkania, pomieszczeń, mebli, urządzeń, świata sztuki i kultury, historii świata etc.).
4. Utrwalenie i stosowanie najważniejszych zagadnień gramatycznych (czasy przeszłe, czas przyszły, tryb rozkazujący). Czas teraźniejszy trybu łączącego (subjuntivo); zdania względne, zdania warunkowe.
5. Elementy wiedzy o kulturze Hiszpanii oraz krajów Ameryki Łacińskiej.
Praca z podręcznikiem i dokumentem autentycznym (wybrane teksty mediatyczne i literackie oraz teksty użytkowe życia codziennego); ćwiczenia rozumienia tekstu pisanego i rozumienia ze słuchu, dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, rundka, praca w parach i grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Egzamin końcowy: pisemny (w formie testu sprawdzającego stopień zaawansowania językowego
w zakresie czytania ze zrozumieniem, pisania, rozumienia ze słuchu) oraz ustny (w zakresie mówienia i słuchania).
Próg zaliczenia egzaminu: 60% - co odpowiada ocenie dostatecznej, 70%-80%: dobry, powyżej 80% -90% : +dobry, powyżej 90% : bardzo dobry.
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie semestru IV na podstawie obecności na zajęciach, pozytywnych ocen z 2-3 sprawdzianów wiedzy i umiejętności językowych i zrealizowania zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez dr Witold Kowalski (ostatnia modyfikacja: 29-04-2023 13:32)