SylabUZ
Course name | Language Communication Workshop in Spanish |
Course ID | 09.1-WH-FRMP-WJKH-Ć-S14_genGMQFO |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Filologia francuska z drugim językiem romańskim |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2023/2024 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | spanish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Rozwijanie zintegrowanych sprawności językowych na poziomie B2 i B2+. Stymulowanie do twórczej ekspresji ustnej i pisemnej ze szczególnym uwzględnieniem swobodnych spontanicznych interakcji w różnorodnych sytuacjach życia codziennego. Wzbogacanie kompetencji leksykalnej i gramatycznej.
Poziom znajomości języka hiszpańskiego co najmniej B1+.
Komunikacja ustna : rozumienie ze słuchu i mówienie (język standardowy i potoczny). Branie udziału w dyskusji, przeprowadzanie wywiadów, rozumienie dzienników radiowych i telewizyjnych, reportaży, krótkich sekwencji filmowych czy scenek teatralnych. Umiejętność wyrażania własnego zdania i jego obrony, argumentowanie. Interakcje w sytuacjach typowych i problemowych. Wyrażenia idiomatyczne i potoczne.
Komunikacja pisemna: rozumienie tekstu pisanego i pisanie.
Praca z tekstem autentycznym (medialnym, literackim, epistolarnym). Redagowanie tekstów użytkowych oraz korespondencji formalnej i prywatnej (z różnych okazji). Słownictwo w tym zakresie. Elementy kreatywnego pisania (warsztaty poetyckie). Umiejętność przeformułowywania wypowiedzi (parafraza, wyrażenia synonimiczne, idiomy)...
Gramatyka praktyczna; biegłe stosowanie wszystkich czasów i trybów czasownikowych języka hiszpańskiego. Zaimki osobowe w funkcji dopełnienia dalszego i bliższego. Imiesłowy i imiesłowowe struktury gramatyczne.
Ćwiczenia rozumienia tekstu (globalnego i szczegółowego), technika ról, ćw. symulacyjne, redagowanie tekstów, twórcze techniki pisania, gry i zabawy komunikacyjne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie na ocenę na podstawie ocen z wykonania wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego oraz rezultatów 2-3 sprawdzianów wiedzy i umiejętności. Na ocenę składają się wyniki osiągnięte ze sprawdzianów (50%) oraz kontroli bieżącej (50%).
1. Praca zbiorowa, Aula Internacional (2-5), Difusión, S.L, Barcelona
2. González Hermoso A., Romero Dueñas C., Cervera Vélez A., Competencia gramatical en uso: ejercicios de gramática, forma y uso, Edelsa, Madrid 2016.
3. Palencia R., Aragonés L., Gramática de uso del español - Teoría y práctica, Ediciones SM, Madrid 2009.
4. Praca zbiorowa, Cultura en el mundo hispanohablante, Madrid, enClave-ELE, 2018
5. Balea, Amalia, Ramos, Pilar, Cultura en España, Edición revisada, Madrid, enClave-ELE, 2021
1. Wybrane współczesne dokumenty autentyczne: teksty prasowe, materiały audio-wizualne i internetowe, broszury, afisze i ulotki turystyczne, codzienne dokumenty użytkowe...itp.
2. Marzoch, M. Pisanie po hiszpańsku to proste, Wyd. Eremis, Warszawa 2009.
3. Materiały własne prowadzącego.
Modified by dr Witold Kowalski (last modification: 29-04-2023 13:36)