PNJA4 - praca z tekstem (pisanie i czytanie) - Konwersatorium
30
2
18
1,2
Zaliczenie
PNJA4 - słuchanie i mówienie - Konwersatorium
30
2
18
1,2
Zaliczenie
PNJA4 - egzamin - Egzamin
0
0
0
0
Egzamin
Cel przedmiotu
Celem bloku PNJA, obejmującego 4 przedmioty: Gramatyka, Sprawności Zintegrowane, Czytanie i pisanie, Słuchanie i mówienie, jest pogłębianie znajomości języka angielskiego w zakresie działań językowych receptywnych i produktywnych, tj. czytania, pisania, słuchania i mówienia do osiągnięcia przez studenta poziomu językowego B2+/C1. Dużą rolę odgrywają działania interakcyjne (ustne i pisemne) oraz mediacyjne (ustne: streszczenia tekstu przeczytanego lub wysłuchanego; pisemne: parafraza, streszczanie, podsumowanie). Przedmioty wchodzące w skład bloku PNJA pozwalają na uzupełnianie treści, a także na zintegrowany sposób zdobywania wiedzy, doskonalenia sprawności i podejmowania różnych działań językowych. Student pogłębia swe kompetencje językowe i jest coraz bardziej niezależny i twórczy w używaniu języka, systematycznie poszerza wiedzę kulturową obszaru anglojęzycznego, doskonali swoje kompetencje społeczne (współpracuje i uczy się wzajemnej oceny) a także cyfrowe
Wymagania wstępne
Brak.
Zakres tematyczny
GRAMATYKA
Opanowanie zarówno teorii omawianych zagadnień gramatycznych, jak i umiejętne zastosowanie jej w strukturach języka oraz automatyzacja ćwiczonej materii. Ćwiczenia kontrolowane, pisemne. Zakres: passives and causatives, czasowniki modalne, przedimki (II), przymiotniki i przysłówki, wyznaczniki spójności tekstu
SPRAWNOŚCI ZINTEGROWANE
Poszerzanie zasobów leksykalnych w zakresie tematów: rozrywka, zdrowie, globalne problemy, technologia, wyrażenia związane z ilością i jakością
Ćwiczenie umiejętności parafrazowania zdań, słowotwórstwa i poprawy błędów w tekście.
CZYTANIE I PISANIE
Rozwijanie umiejętności krytycznego czytania: określanie celu tekstu oraz adresata; analiza tonu wypowiedzi, stanowiska autora.
Poszerzanie umiejętności analizy eseju akademickiego/ pracy badawczej: użycie czasowników używanych w wypowiedzi pisemnej, organizacja wypowiedzi, spójność wywodu.
Pisanie fragmentów własnej pracy badawczej* : np. wstępu (2-3 akapity).
*Studenci mogą pisać wstęp do pracy badawczej wymaganej na innych zajęciach
SŁUCHANIE I MÓWIENIE
Słuchanie ze zrozumieniem: ćwiczenie umiejętności rozumienia treści z kontekstu, notowania podczas słuchania, słuchanie debat i dyskusji w celu wzbogacania technik uczestniczenia w debatach.
Rozwijane są umiejętności tworzenia ustnych wypowiedzi opisowych, argumentacyjnych i perswazyjnych, ustnego streszczania wysłuchanego tekstu na podstawie notatek, zachęcanie do udziału w dyskusji i w debacie, przygotowanie prezentacji z wykorzystaniem materiałów wizualnych
Metody kształcenia
Praca indywidualna, w parach i grupach. Praca z tekstem, "burza mózgów", mapa myśli, tworzenie prezentacji, pokaz i obserwacja (prezentacje studenckie), demonstracje dźwiękowe i wideo, dyskusja na temat przedstawionej w tekście problematyki, tworzenie wypowiedzi pisemnej, tworzenie wypowiedzi ustnej.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Zaliczenie bez oceny.
Warunkiem zaliczenia bloku PNJA jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich przedmiotów. Otrzymanie oceny niedostatecznej z którejkolwiek części składowych skutkuje niezaliczeniem całego modułu.
Ocena końcowa jest oceną z egzaminu PNJA. Egzamin składa się z części pisemnej oraz ustnej.
Warunki zaliczenia poszczególnych przedmiotów
Zaliczenie przewidzianych kolokwiów, prac pisemnych, wypowiedzi ustnych. Obecność i aktywność na zajęciach z poszczególnych przedmiotów.
Skala ocen
dst 60 - 68%
+ dst 69 - 76%
db 77 - 84%
+ db 85 - 92%
bdb 93-100%
Literatura podstawowa
GRAMATYKA
Thomson, A.V. Martinet. A Practical English Grammar. Vol. 1&2. Exercises 1&2, Oxford University Press, 2006.
Vince, Michael. First Certificate Language Practice with Key. Macmillan, 2003
Vince, M., Advanced Language Practice, Macmillan, UK 2000.
P. Watcyn-Jones & J. Allsop Test your prepositions, Penguin Books Ltd. 1990.
Vince, Michael. First Certificate Language Practice with Key. Macmillan, 2003
Vince, M., Advanced Language Practice, Macmillan, UK 2000.
McCarthy M. and O’Dell F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge: CUP.
Materials prepared by the teacher.
CZYTANIE I PISANIE
Bailey, Stephen. Academic Writing. A Handbook for International Students. Routledge, 2006.
Academic articles, research papers (at least ten-page long) from academic journals available in the library and electronic databases, e.g. JSTOR, EBSCO, etc
SŁUCHANIE I MÓWIENIE
Wilczyński Leszek, Speaking practice for English Philology students, Oficyna Wydawnica UZ
Grussendorf, Marion. English for Presentations. Oxford UP, 2007.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.