SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyczna nauka języka angielskiego IV - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyczna nauka języka angielskiego IV
Kod przedmiotu 09.0--FAP-PNJA4-S23
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Filologia angielska
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 11
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Mirosława Kubasiewicz
  • dr Iwona Filipczak
  • dr Urszula Gołębiowska
  • dr Paulina Korzeniewska
  • dr Urszula Majdańska-Wachowicz
  • dr Marek Kuczyński
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
PNJA4 - gramatyka - Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 
PNJA4 - sprawności zintegrowane - Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 
PNJA4 - praca z tekstem (pisanie i czytanie) - Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 
PNJA4 - słuchanie i mówienie - Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 
PNJA4 - egzamin - Egzamin 0 0 0 0 Egzamin

Cel przedmiotu

Celem bloku PNJA, obejmującego 4 przedmioty: Gramatyka, Sprawności Zintegrowane, Czytanie i pisanie, Słuchanie i mówienie, jest pogłębianie znajomości języka angielskiego w zakresie działań językowych receptywnych i produktywnych, tj. czytania, pisania, słuchania i mówienia do osiągnięcia przez studenta poziomu językowego B2+/C1. Dużą rolę odgrywają działania interakcyjne (ustne i pisemne) oraz mediacyjne (ustne: streszczenia tekstu przeczytanego lub wysłuchanego; pisemne: parafraza, streszczanie, podsumowanie). Przedmioty wchodzące w skład bloku PNJA pozwalają na uzupełnianie treści, a także na zintegrowany sposób zdobywania wiedzy, doskonalenia sprawności i podejmowania różnych działań językowych. Student pogłębia swe kompetencje językowe i jest coraz bardziej niezależny i twórczy w używaniu języka, systematycznie poszerza wiedzę kulturową obszaru anglojęzycznego, doskonali swoje kompetencje społeczne (współpracuje i uczy się wzajemnej oceny) a także cyfrowe

Wymagania wstępne

Brak.

Zakres tematyczny

GRAMATYKA

  • Opanowanie zarówno teorii omawianych zagadnień gramatycznych, jak i umiejętne zastosowanie jej w strukturach języka oraz automatyzacja ćwiczonej materii. Ćwiczenia kontrolowane, pisemne. Zakres: passives and causatives, czasowniki modalne, przedimki (II), przymiotniki i przysłówki, wyznaczniki spójności tekstu

SPRAWNOŚCI ZINTEGROWANE

  • Poszerzanie zasobów leksykalnych w zakresie tematów: rozrywka, zdrowie, globalne problemy, technologia, wyrażenia związane z ilością i jakością
  • Ćwiczenie umiejętności parafrazowania zdań, słowotwórstwa i poprawy błędów w tekście.

 

CZYTANIE I PISANIE

  • Rozwijanie umiejętności krytycznego czytania: określanie celu tekstu oraz adresata; analiza tonu wypowiedzi, stanowiska autora.
  • Poszerzanie umiejętności analizy eseju akademickiego/ pracy badawczej: użycie czasowników używanych w wypowiedzi pisemnej, organizacja wypowiedzi, spójność wywodu.
  • Pisanie fragmentów własnej  pracy badawczej* : np. wstępu (2-3 akapity).
  • *Studenci mogą pisać wstęp do pracy badawczej wymaganej na innych zajęciach

SŁUCHANIE I MÓWIENIE

  • Słuchanie ze zrozumieniem: ćwiczenie umiejętności rozumienia treści z kontekstu, notowania podczas słuchania, słuchanie debat i dyskusji w celu wzbogacania technik uczestniczenia w debatach.
  • Rozwijane są umiejętności tworzenia ustnych wypowiedzi opisowych, argumentacyjnych i perswazyjnych, ustnego streszczania wysłuchanego tekstu na podstawie notatek, zachęcanie do udziału w dyskusji i w debacie, przygotowanie prezentacji z wykorzystaniem materiałów wizualnych

Metody kształcenia

Praca indywidualna, w parach i grupach. Praca z tekstem, "burza mózgów", mapa myśli, tworzenie prezentacji, pokaz i obserwacja (prezentacje studenckie), demonstracje dźwiękowe i wideo, dyskusja na temat przedstawionej w tekście problematyki, tworzenie wypowiedzi pisemnej, tworzenie wypowiedzi ustnej.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie bez oceny.

Warunkiem zaliczenia bloku PNJA jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich przedmiotów. Otrzymanie oceny niedostatecznej z którejkolwiek części składowych skutkuje niezaliczeniem całego modułu.

Ocena końcowa jest oceną z egzaminu PNJA. Egzamin składa się z części pisemnej oraz ustnej.

Warunki zaliczenia poszczególnych przedmiotów

Zaliczenie przewidzianych kolokwiów, prac pisemnych, wypowiedzi ustnych. Obecność i aktywność na zajęciach z poszczególnych przedmiotów.

Skala ocen

dst 60 - 68%

+ dst 69 - 76%

db 77 - 84%

+ db 85 - 92%

bdb 93-100%

Literatura podstawowa

GRAMATYKA

  1. Thomson, A.V. Martinet. A Practical English Grammar. Vol. 1&2. Exercises 1&2, Oxford University Press, 2006.
  2. Vince, Michael. First  Certificate Language Practice with Key.  Macmillan, 2003
  3. Vince, M., Advanced Language Practice, Macmillan, UK 2000.
  4. P. Watcyn-Jones & J. Allsop Test your prepositions, Penguin Books Ltd. 1990.

SPRAWNOŚCI ZINTEGROWANE

  1. Gairns, Ruth, Redman, Stuart. Oxford word skills: upper-intermediate - advanced vocabulary. 2022
  2. Vince, Michael. First  Certificate Language Practice with Key.  Macmillan, 2003
  3. Vince, M., Advanced Language Practice, Macmillan, UK 2000.
  4. McCarthy M. and O’Dell F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge: CUP.
  5. Materials prepared by the teacher.

CZYTANIE I PISANIE

 

  1. Bailey, Stephen. Academic Writing. A Handbook for International Students. Routledge, 2006.
  2. Academic articles, research papers (at least ten-page long) from academic journals available in the library and electronic databases, e.g. JSTOR, EBSCO, etc

SŁUCHANIE I MÓWIENIE

  1. Wilczyński Leszek, Speaking practice for English Philology students, Oficyna Wydawnica UZ
  2. Grussendorf, Marion. English for Presentations. Oxford UP, 2007.
  3. materiały online: http://idebate.org, http://www.speechanddebate.org

Literatura niedostępna w bibliotece zostanie udostępniona przez prowadzącego.

Literatura uzupełniająca

GRAMATYKA

  1. M. Kuczyński, Eastern Treasure, PWSZ w Sulechowie 2002. 
  2. Swan. M. Practical English Usage, Oxford University Press, 2016.

SPRAWNOŚCI ZINTEGROWANE

  1. Jones, Peter Watcyn. Target vocabulary 1, 2, 3.
  2. Wellman Guy. The Heinemann English Wordbuilder

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Iwona Filipczak (ostatnia modyfikacja: 09-05-2023 22:21)