SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Fakultet 1: reklama w perspektywie socjologicznej |
Kod przedmiotu | 14.2--SocP-F1.RwPS-S23 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami ich społecznego odkodowania.
Brak wymagań wstępnych.
Konwersatorium: praca ze źródłami, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatorium
Praca pisemna: indywidualna na temat podany studentom w trakcie zajęć na początku semestru.
Zasady uzyskania pozytywnej oceny z pracy pisemnej: zgodność z tematem, poprawna struktura i język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu i właściwe stosowanie odwołań.
Zasady uzyskania oceny z konwersatorium: ocena z konwersatorium jest oceną z z pracy pisemnej.
Zasady uzyskania oceny końcowej: ocena końcowa jest oceną z konwersatorium.
Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.
Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Sopot 2003.
Nowacki, Reklama, Warszawa 2020.
Szulżyk - Cieplak J., Puchtel A., Płecha A., Media społecznościowe jako narzędzie reklamy internetowej, 2017.
Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Warszawa 2009.
Barska A., Reklama wczoraj i dziś, Warszawa 2016.
Maison D., Noga – Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańsk 2007.
Reklama zewnętrzna outdoor – Kompletny poradnik, https://anyshape.pl/reklama-zewnetrzna-outdoor
Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.
Zmodyfikowane przez dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 01-04-2023 10:55)