SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Fakultet 1: reklama w perspektywie socjologicznej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Fakultet 1: reklama w perspektywie socjologicznej
Kod przedmiotu 14.2--SocP-F1.RwPS-S23
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 1
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami ich społecznego odkodowania.

Wymagania wstępne

Brak wymagań wstępnych.

Zakres tematyczny

  1. Co jest reklamą a co nią nie jest? Definicje reklamy i pojęcia pokrewne.
  2. Wybrane aspekty reklamy: społeczne, psychologiczne  i ekonomiczne.
  3. Tradycyjne i nowoczesne rodzaje reklamy, outdoor i reklama wielkoformatowa.
  4. Reklama komercyjna a reklama społeczna.
  5. Reklama spersonalizowana w internecie.
  6. Co socjolog widzi w reklamie? Odkodowywanie reklamy.
  7. Badanie reklamy.

Metody kształcenia

Konwersatorium: praca ze źródłami, dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatorium

Praca pisemna: indywidualna na temat podany studentom w trakcie zajęć na początku semestru.

Zasady uzyskania pozytywnej oceny z pracy pisemnej: zgodność z tematem, poprawna struktura i język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu i właściwe stosowanie odwołań.

Zasady uzyskania oceny z konwersatorium: ocena z konwersatorium jest oceną z z pracy pisemnej.

Zasady uzyskania oceny końcowej: ocena końcowa jest oceną z konwersatorium.

Literatura podstawowa

Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.

Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Sopot 2003.

Nowacki, Reklama, Warszawa 2020.

Szulżyk - Cieplak J.,  Puchtel A., Płecha A.,  Media społecznościowe jako narzędzie reklamy internetowej, 2017.

Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca

Barska A., Reklama wczoraj i dziś, Warszawa 2016.

Maison D., Noga – Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańsk 2007.

Reklama zewnętrzna outdoor – Kompletny poradnik, https://anyshape.pl/reklama-zewnetrzna-outdoor

Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 01-04-2023 10:55)