Zaznajomienie studentów z formami, przyczynami rozwoju oraz konsekwencjami stosowania marketingu we współczesnej polityce. Opanowanie umiejętności analizy i oceny technik perswazji politycznej.
Wymagania wstępne
Zakres tematyczny
Pojęcie marketingu. Rola w praktykach społecznych i życiu publicznym. Zarys zagadnień.
Klasyczne formy i narzędzia marketingu.
Logika konkurencji rynkowej. Pozycjonowanie i targetyzacja produktów
Sondaże. Badania preferencji wyborczych. Funkcje poznawcze, praktyczne i perswazyjne.
Paradoksy i ograniczenia badań sondażowych. Przyczyny różnic w wynikach sondaży.
Marketing konsumencki i polityczny. Konsument i wyborca. Analiza różnic.
Specyfika marketingu politycznego. Fazy ewolucji. Doświadczenia polskie.
Zachowania wyborcze – przegląd teorii i koncepcji.
Formy i przyczyny skuteczności kampanii negatywnych.
Przegląd współczesnych technik i metod perswazji politycznej.
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.