opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu oddziaływań medialnych ze szczególnym uwzględnieniem różnych form manipulacji jawnej i niejawnej.
nabycie umiejętności świadomego interpretowania i korzystania z przekazów multimedialnych (odbiór oraz ich rekomendowanie młodym odbiorcom).
wdrożenie do skutecznego korzystania z przekazów multimedialnych w pracy socjologa.
Wymagania wstępne
Podstawowe wiadomości o komputerze i systemie operacyjnym oraz narzędziach ICT (zakres szkoły średniej).
Zakres tematyczny
Multimedia a nowy typ odbiorcy / nadawcy – uwarunkowania psychologiczne.
Oddziaływania pozawerbalne w komunikatach multimedialnych.
Niejawne formy manipulacji w przekazach multimedialnych.
Koncentracja i utrzymanie uwagi w przekazach multimedialnych.
Konstruowanie komunikatów multimedialnych w obrębie trzech form przekazu (slogany reklamowe; przekazy audio i wideo).
Marketing szeptany i wirusowy – przykłady oddziaływań.
YouTube Analytics oraz Google Analytics jako narzędzia obserwacji – przykłady badań oraz ich zastosowań praktycznych.
Metody kształcenia
pokaz, demonstracja (np. z zastosowaniem narzędzi do prezentacji pulpitu nauczyciela lub studenta pozostałym odbiorcom w pracowni komputerowej),
ćwiczenia audytoryjne: dyskusja, metoda projektów (projekt praktyczny), rozwiazywanie zadań, dyskusja,
ćwiczenia laboratoryjne: analiza, projektowanie i realizacja dokumentów elektronicznych i nagrań, wykonywanie obliczeń i wykresów.
praca z książką oraz kursem multimedialnym (na platformie i stronie internetowej przedmiotu),
zajęcia zdalnie (e-learning oraz blended learning) - korzystanie z Classroomów oraz multimedialnych kursów online prowadzącego.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ
test, ocena projektów
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń
Wiedza teoretyczna będzie weryfikowana za pośrednictwem testu online.
Ocena umiejętności praktycznych oraz kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów, których tematyka uwzględnia specyfikę specjalności. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.
Ocena końcowa
Zasady uzyskania oceny końcowej
Warunkiem uzyskania zaliczenia z ćwiczeń jest wykonanie i zaliczenie wszystkich podlegających ocenie prac oraz zaliczenie testu. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych. Ocena końcowa z przedmiotu = ocena z ćwiczeń.
Doliński D. (2010) Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Literatura uzupełniająca
Carr N. (2013) Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg, Wyd. Helion, Gliwice.
Hyatt M. (2013) Twoja e-platforma. Jak się wybić w świecie pełnym zgiełku, Wyd. Helion, Gliwice.
Spicer M. (2015) Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Wyd. Dobrej Literatury.
Uwagi
Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny stronie prowadzącego: https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html po wybraniu nazwy przedmiotu wraz z numerem grupy lub w planie zajęć po wybraniu odpowiedniego Classroomu.
Materiały są udostępniane przed pierwszymi zajęciami w sytuacji gdy prowadzącym zajęcia jest dr Jacek Jędryczkowski.
Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 06-04-2023 11:32)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.