Zapoznanie studenta z problematyką badań marketingowych, ich rolą w procesie podejmowania decyzji, przekazanie wiedzy z zakresu metodologii badań marketingowych, zapoznanie ze specyficznymi metodami i technikami badań marketingowych.
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
Badania rynku, czyli jak zrozumieć konsumenta?
Rynek badawczy, agencja badawcza, zarządzanie projektami badawczymi.
Przedmiot i etapy badań marketingowych (problemy decyzyjne, problemy badawcze, etapy procesu badawczego).
Metody i techniki badań marketingowych - badania ilościowe (badania kwestionariuszowe, badania shopperowe, badania trackingowe, panele badawcze, badania MS)
Metody i techniki badań marketingowych - badania jakościowe (wywiady indywidualne IDI, zogniskowane wywiady grupowe FGI, etnografia w badaniach marketingowych, semiotyka w badaniach marketingowych)
Społeczności badawcze online
Rola badań marketingowych w świecie big data
Etyka badań marketingowych
Metody kształcenia
Ćwiczenia: analiza tekstów, dyskusja, prezentacja, projekt
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Ćwiczenia
Praca pisemna: grupowa na temat uzgodniony ze studentami w trakcie zajęć na początku semestru.
Projekt badawczy: grupowy na temat uzgodniony ze studentami w trakcie zajęć na początku semestru; zawiera opis koncepcji badania (cel, problemy, hipotezy itp.), przygotowanie narzędzi badawczych (scenariusz, kwestionariusz, itp.), analizę oraz interpretację wyników.
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń: ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną pozytywnych ocen z pracy pisemnej i projektu.
Zasady uzyskania oceny końcowej: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Lutostański M.J., Łebkowska A., Protasiuk M. (red.), Badania rynku. Jak zrozumieć konsumenta?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021.
Lutostański M., Galica M., Protasiuk M. (red.), Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.
Maison M., Noga - Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2007.
Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
Churchill G.A., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Pfaff D., Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe, Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2010.
Literatura uzupełniająca
Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2002.
Creswell J. W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.
Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe, jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Sudoła S., Szymczak J., Haffera M., (red.), Marketingowe testowanie produktów, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2000.
Mazurek - Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe, teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Kaczmarczyk S., Badania marketingowe, metody i techniki, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2002.
Uwagi
Brak
Zmodyfikowane przez dr Tomasz Kołodziej (ostatnia modyfikacja: 30-04-2023 23:33)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.