SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Funkcjonowanie zespołów wirtualnych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Funkcjonowanie zespołów wirtualnych
Kod przedmiotu 14.2--SocP-FZW-S22
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Występuje w specjalnościach Społeczne wymiary esportu
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Justyna Nyćkowiak
  • dr Tomasz Kołodziej
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania zespołów wirtualnych ze względu na kompetencje członków zespołów, przebieg procesów komunikowania w takich zespołach, efektywność ich pracy i zarządzanie różnorodnością.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z zakresu funkcjonowania małych grup.

Zakres tematyczny

  1. Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania zespołów wirtualnych.
  2. Budowanie zespołów wirtualnych.
  3. Proces komunikacji w zespole wirtualnym - znaczenie i zasady.
  4. Zarządzanie różnorodnością. Międzynarodowe zespoły wirtualne.
  5. Zarządzanie wiedzą w zespołach wirtualnych. Organizacje uczące się.
  6. Zaufanie i identyfikacja w zespołach wirtualnych.
  7. Etapy pracy zespołów wirtualnych. Narzędzia zarządzania pracą i komunikacją w zespołach wirtualnych.
  8. Efektywność pracy zespołów wirtualnych. Ewaluacja pracy zespołów wirtualnych.

Metody kształcenia

Praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa, metody grywalizacyjne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ćwiczenia

Zadania: Pięć zadań indywidualnych realizowanych w trakcie zajęć w formie krótkich wypowiedzi pisemnych (np. porównanie, recenzja, analiza przypadku).

Zasady uzyskania pozytywnej oceny z zadań: zgodność z tematem, odpowiednia struktura, poprawność językowa.

Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń: ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną ocen za zadania.

Zasady uzyskania oceny końcowej: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Literatura podstawowa

  1. Dulebohn J. H., Hoch J. E., Virtual teams in organizations, 2017.
  2. Kimble C., Building effective virtual teams: How to overcome the problems of trust and identity in virtual teams, Global Business and Organizational Excellence, 30(2) 2011, 6-15.
  3. Krawczyk-Bryłka B., Budowanie zespołu wirtualnego: zasady i wyzwania. Studia Informatica Pomerania, 2 (40) 2016, 99-111.
  4. Krawczyk-Bryłka B., Kompetencje członków zespołu wirtualnego. Studia i Prace WNEiZ US, (48/2) 2017, 33-44.
  5. Mikuła B., Stefaniuk T., Zarządzanie wiedzą w zespole wirtualnym jako istotny czynnik jego skutecznej pracy, 2013.
  6. Nydegger R., Nydegger L., Challenges in managing virtual teams, Journal of Business & Economics Research (JBER), 8(3) 2010.
  7. Serrat O., Managing virtual teams. In Knowledge Solutions (pp. 619-625), Springer, Singapore 2017.
  8. Nyćkowiak J., Kołodziej T, Zróżnicowanie narodowościowe zespołów e-sportowych,[in:] Transgraniczność w perspektywie socjologicznej, 2018.
  9. Kołodziej, T., The influence of players’ nationality on the effectiveness of eSports teams based on the example of The International DOTA 2 tournaments. Review of Nationalities, 9(1), 85-99 (2019).

Literatura uzupełniająca

  1. Krawczyk-Bryłka, B., Znaczenie różnorodności zespołu dla wirtualnej współpracy. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 18(11.2) 2017, 291-302.
  2. Barnowska B., Saniuk S., Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania wirtualnych zespołów projektowych, Studia Informatica Pomerania, 1 (43) 2017, 5-14.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Justyna Nyćkowiak (ostatnia modyfikacja: 26-04-2023 14:41)