Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania zespołów wirtualnych ze względu na kompetencje członków zespołów, przebieg procesów komunikowania w takich zespołach, efektywność ich pracy i zarządzanie różnorodnością.
Wymagania wstępne
Podstawowa wiedza z zakresu funkcjonowania małych grup.
Zakres tematyczny
Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania zespołów wirtualnych.
Budowanie zespołów wirtualnych.
Proces komunikacji w zespole wirtualnym - znaczenie i zasady.
Zarządzanie różnorodnością. Międzynarodowe zespoły wirtualne.
Zarządzanie wiedzą w zespołach wirtualnych. Organizacje uczące się.
Zaufanie i identyfikacja w zespołach wirtualnych.
Etapy pracy zespołów wirtualnych. Narzędzia zarządzania pracą i komunikacją w zespołach wirtualnych.
Efektywność pracy zespołów wirtualnych. Ewaluacja pracy zespołów wirtualnych.
Metody kształcenia
Praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa, metody grywalizacyjne.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Ćwiczenia
Zadania: Pięć zadań indywidualnych realizowanych w trakcie zajęć w formie krótkich wypowiedzi pisemnych (np. porównanie, recenzja, analiza przypadku).
Zasady uzyskania pozytywnej oceny z zadań: zgodność z tematem, odpowiednia struktura, poprawność językowa.
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń: ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną ocen za zadania.
Zasady uzyskania oceny końcowej: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Dulebohn J. H., Hoch J. E., Virtual teams in organizations, 2017.
Kimble C., Building effective virtual teams: How to overcome the problems of trust and identity in virtual teams, Global Business and Organizational Excellence, 30(2) 2011, 6-15.
Krawczyk-Bryłka B., Budowanie zespołu wirtualnego: zasady i wyzwania. Studia Informatica Pomerania, 2 (40) 2016, 99-111.
Krawczyk-Bryłka B., Kompetencje członków zespołu wirtualnego. Studia i Prace WNEiZ US, (48/2) 2017, 33-44.
Mikuła B., Stefaniuk T., Zarządzanie wiedzą w zespole wirtualnym jako istotny czynnik jego skutecznej pracy, 2013.
Nydegger R., Nydegger L., Challenges in managing virtual teams, Journal of Business & Economics Research (JBER), 8(3) 2010.
Nyćkowiak J., Kołodziej T, Zróżnicowanie narodowościowe zespołów e-sportowych,[in:] Transgraniczność w perspektywie socjologicznej, 2018.
Kołodziej, T., The influence of players’ nationality on the effectiveness of eSports teams based on the example of The International DOTA 2 tournaments. Review of Nationalities, 9(1), 85-99 (2019).
Literatura uzupełniająca
Krawczyk-Bryłka, B., Znaczenie różnorodności zespołu dla wirtualnej współpracy. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 18(11.2) 2017, 291-302.
Barnowska B., Saniuk S., Korzyści i zagrożenia wynikające z funkcjonowania wirtualnych zespołów projektowych, Studia Informatica Pomerania, 1 (43) 2017, 5-14.
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr Justyna Nyćkowiak (ostatnia modyfikacja: 26-04-2023 14:41)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.