SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Motywowanie i ocena pracowników - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Motywowanie i ocena pracowników
Kod przedmiotu 14.4-WP-PSChM-MiOP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Psychologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 7
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Występuje w specjalnościach Psychologia pracy, organizacji i zarządzania
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Krzysztof Dziadkiewicz
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 15 1 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentów z metodyką zarządzania motywacją i oceną pracowników zatrudnionych w różnego typu organizacjach.

Wymagania wstępne

Wiedza z przedmiotu Psychologia emocji i motywacji. Wiedza z obszaru psychologii behawioralno – poznawczej obejmująca prawa rządzące procesem wzmocnień.

Zakres tematyczny

Motywacja i ocena pracownicza (rys teoretyczny, aspekt praktyczny) w tym:

- pojęcia motywacji i oceny pracowniczej,

- wybrane teorie motywacji oraz płacowe i pozapłacowe czynniki motywacji,

- pojęcia satysfakcji pracowniczej, jako podstawy oceny całego systemu motywowania w firmach/organizacjach,

- prawa psychologiczne rządzące procesem wzmocnień (oceny pracowniczej).

 

Analiza krytyczna stosowanych w firmach/organizacjach X (usługowej), Y (produkcyjnej) i Z (urzędzie) systemów motywacji i oceny pracowniczej.

Wypracowanie programu naprawczego dotyczącego obszaru motywacji i oceny pracowniczej, umożliwiającego poprawę efektywności usługowej i produkcyjnej firm/organizacji X,Y,Z.

 

Metody kształcenia

  1. Wykład problemowy.
  2. Metoda projektów praktycznych.
  3. Praca w grupach.
  4. Analiza przypadku.
  5. Rozwiązywania zadań problemowych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena końcowa stanowić będzie średnią ocen z trzech stworzonych przez studenta programów naprawczych.

 

 

 

Literatura podstawowa

  1. Kozłowski W. (2020) Motywowanie pracowników w organizacji. Wydawnictwo CeDeWu.
  2. Armstrong M. (2000) Zarządzanie zasobami ludzkimi. Oficyna Ekonomiczna.
  3. Schultz D.P., Schultz S.E.(2006) Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN.
  4. Borkowska S.(2006) Strategie wynagrodzeń. Oficyna Ekonomiczna.
  5. Sekuła, Z. Motywowanie do pracy (2008). Teorie i instrumenty. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne.
  6. Materiały od prowadzącego.

Literatura uzupełniająca

Bechtel P., Detlef F. (2010) Mitarbeitermotivation ist lernbar. Mitarbeiter in Gesundheitseinrichtungen motivieren, führen, coachen. Springer.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Góralewska-Słońska (ostatnia modyfikacja: 29-04-2024 12:12)