SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia rozwoju człowieka w ciągu życia |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-AKTAS-PRCZ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Rozszerzenie świadomości teoretycznej studentów w zakresie prawidłowości rozwoju psychicznego człowieka w ciągu całego życia, uwzględniając normatywne kryzysy rozwojowe w różnych aspektach. Dokonanie analizy wybranych koncepcji teoretycznych ujmujących różne konteksty rozwoju psychicznego jednostki, uwarunkowania rozwoju i prawidłowości funkcjonowania w różnych okresach życia człowieka .
Wiedza z zakresu podstaw psychologii.
1. Rozwój a zmiana rozwojowa.
2. Determinanty i warunki prawidłowego rozwoju.
3.Teorie rozwoju człowieka w świetle koncepcji psychologicznych.
4. Etapy rozwoju człowieka - charakterystyka i osiągnięcia rozwojowe. Wspieranie rozwoju dziecka na poszczególnych etapach.
5. Rozwój emocjonalny, społeczny, moralny, poznawczy i osobowości w różnych etapach życia.
Wykład konwencjonalny, wykład problemowy, ćwiczenia przedmiotowe, praca w grupach, dyskusja dydaktyczna, rozwiązywanie problemów praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia-na ocenę składają się wyniki osiągnięte z odpowiedzi na zajęciach (dyskusji) (50%), ocena z kolokwium (50%).
Wykład-ocena z testu pisemnego lub kolokwium w formie pytań otwartych. Próg zaliczenia 51% możliwych do uzyskania punktów.
Na ocenę końcową z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) oraz ocena z egzaminu (50%).
Bee H., Psychologia rozwoju człowieka. Poznań 2006.
Trempała J., Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa 2011.
Birch A., Psychologia rozwojowa w zarysie. Warszawa 2007.
Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka. t.1. Warszawa 2007.
Harwas - Napierała B., Trempała J. (red.) , Psychologia rozwoju człowieka. t.2. Warszawa 2007.
Harwas - Napierała B., Trempała J. (red.) ,Psychologia rozwoju człowieka. t.3. Warszawa 2007
Kaja B., Psychologia wspomagania rozwoju. Zrozumieć świat życia człowieka. Gdańsk 2011.
Łoś Z. Psychologia rozwoju człowieka w ciągu życia, Wrocław 2010.
inna literatura podawana przez prowadzącego
Zmodyfikowane przez dr Urszula Gembara (ostatnia modyfikacja: 24-04-2023 20:55)