SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Trening interpersonalny |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-AKTAS-TiP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zrozumienie mechanizmów determinujących zachowania własnych i innych osób, pogłębienie umiejętności nawiązywania i utrzymywania relacji interpersonalnych, nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów, zintegrowanie się z grupą studencką.
Podstawowe umiejętności interpersonalne
Rozwój kompetencji interpersonalnych -ja w relacji z samym sobą oraz z innymi ludźmi. Komunikacja werbalną i niewerbalna. Bariery w komunikacji i umiejętność ich omijania. Dynamika procesów grupowych- identyfikacja ról grupowych; jednostka w procesie grupowym; analiza własnego stylu komunikacji i zachowania w grupie;
skuteczność w rozwiązywaniu konfliktów - umiejętność odbierania i wyrażania emocji; zasady konstruktywnego rozwiązywania konfliktów w grupie. Aktywne słuchanie
Dyskusja grupowa, warsztat grupowy
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywny udział w ćwiczeniach, co najmniej 90 % obecność na zajęciach, aktywna praca z grupą na zajęciach, oddanie w terminie zadania zaliczeniowego, które będzie ocenione na conajmniej 3.0, zgodnie z kryteriami opisanymi w instrukcji do zadania.
Krzysztof Jedliński, Trening interpersonalny, WAB, 2008.
Zbigniew Zaborowski, Trening interpersonalny, Scholar, 1997.
Płuska K., Trening umiejętności osobistych i społecznych. 2018
Weglarz J., Bętkowska D. Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży
Distance learning during the COVID-19 pandemic: students’ communication and collaboration and the role of social media, Ewelina Zarzycka, Joanna Krasodomska, Anna Mazurczak-Mąka, Monika Turek-Radwan, Cogent Arts & Humanities, Volume 8, 2021 (dostepny online)
Haman, Docenić konflikt, 1997,
Każdorazowo polecana przez prowadzącego
Zmodyfikowane przez dr Ewa Szumigraj (ostatnia modyfikacja: 26-04-2023 12:15)