Zapoznanie studentów z zasadami i specyfiką pracy projektowej oraz przygotowanie do samodzielnego konstruowania spójnej koncepcji projektu animacyjnego i edukacyjnego.
Wymagania wstępne
Podstawowa wiedza na temat koncepcji animacji kultury, form, metod i zasad pracy animacyjnej oraz współczesnych zjawisk w obszarze uczestnictwa w kulturze i związanych z nimi potrzeb indywidualnych i społecznych.
Zakres tematyczny
Wykłady
Projekt jako metoda i forma działania. Specyfika projektu animacyjnego.
Pierwszy krok planowania projektu: diagnoza potrzeb.
Analiza i formułowanie problemów projektu.
Analiza i formułowanie celów projektu
Jak dobrać działania i przygotować harmonogram projektu?
Sposoby i zasady tworzenia kosztorysu projektu oraz kalkulowania kosztów
Promocja projektu
Ewaluacja projektu
Ćwiczenia
Modele pracy projektowej w obszarze animacji kultury
Struktura projektu animacyjnego – analiza przypadków
Planowanie projektu – analiza, formułowanie, opis problemów / potrzeb
Planowanie projektu – formułowanie i analiza celów
Planowanie projektu – jak trafnie nazwać projekt?
Planowanie projektu - etapy i działania w projekcie; harmonogram
Planowanie projektu – rezultaty, produkty działań i ich wskaźniki w projekcie
Planowanie projektu – kalkulowanie kosztów i tworzenie kosztorysu
Prezentacje i omówienie koncepcji projektów studenckich.
Metody kształcenia
Wykłady
wykład, wykład interaktywny, prezentacja
Ćwiczenia
zadania praktyczne, dyskusja, prezentacja, studium przypadku, wizyta studyjna
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Wykłady - podstawą zaliczenia wykładu jest pozytywna ocena z testu egzaminacyjnego. Oceny wyliczane są według następujących progów punktowych: 55% - 64% - dostateczny; 65% - 74% - dostateczny plus; 75% - 84% - dobry; 85% - 94% - dobry plus; 95% - 100% - bardzo dobry.
Ćwiczenia - ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną ocen za:prawidłowe wykonanie wszystkich ćwiczeń (zadań) realizowanych na zajęciach; analizę i prezentację przypadku (przykładowego projektu animacyjnego/edukacyjnego); skonstruowanie spójnej i poprawnej koncepcji projektu animacyjnego/edukacyjnego (w formie konspektu).
Ocena końcowa - średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń.
Literatura podstawowa
Blumenreich U.,Kröger F., Pfeiffer L., Sievers N., Wingert Ch., Neue Methoden und Formate der soziokulturellen Projektarbeit, Bonn 2019.
Edukacja + animacja, red. K. Dziełak, A. Rogozińska, A. Stańczyk, Warszawa 2011.
Lokalne inspiracje, NCK, Warszawa 2019-2021.
Projekty kulturalne – krok po kroku, Warszawa 2004.
Słowińska S., Projekt w animacji kultury, [w:] Dyskursy młodych andragogów 9, red. M. Olejarz, Zielona Góra 2008.
TERAZ! Animacja kultury/Culture animation NOW!, red. I. Kurz, Warszawa 2008.
Literatura uzupełniająca
Animacja w sieci, red. P. Kobza, K. Kowalska, A. Zarzycka, Warszawa 2021.
Animacja +słowo, red. O. Ślifirska, P. Kobza, Warszawa 2020.
Animacja+świętowanie, red. A. Ładna, Warszawa 2019.
Historie + animacja, red. Z. Dzieduszycka i in., Warszawa 2015.
Sztuka i animacja, red. A.Stańczuk-Sosnowska, J.Krupa, Warszawa 2014.
Uwagi
-
Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 27-04-2023 19:31)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.