SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Metodyka animacji kultury - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Metodyka animacji kultury
Kod przedmiotu 05.9-WP-AKTAS-MAK
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Ewa Bochno, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 45 3 45 3 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie studentek i studentów z metodami, formami i technikami  animacji kultury.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu  Teorii kultury i animacji.

Zakres tematyczny

Instytucjonalne i pozainstytucjonalne ramy działalności kulturalnej; role społeczno-zawodowe animatorów kultury;  zasady, metody, formy i techniki pracy animatora w powiązaniu z różnymi strategiami animacji kultury; projektowanie działań animacyjnych w różnych środowiskach społecznych; dokumentacja i ewaluacja działań animacyjnych.

Metody kształcenia

Warsztaty, wizyty studyjne

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie, prowadzenie i publiczna prezentacja działań animacyjnych oraz aktywne uczestnictwo w wizytach studyjnych

Literatura podstawowa

  1. Dobiasz M., Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze,  2013.
  2. Kopczyńska M., Animacja społeczno-kulturalna, Warszawa 1993.
  3. Kubinowski D., Lewartowicz U.  (red),Animacja kultury: współczesne dyskursy teorii i praktyki, Lublin 2013.
  4. Kubinowski D., Lewartowicz U., Animacja kultury w perspektywie pedagogicznej. Studia i szkice, Kraków 2018.
  5. Kubinowski D., Lewartowicz U.  (red), Kompetencje kluczowe animatorów kultury i ich kształcenie, Toruń  2020. 
  6. Kurz I., TERAZ! Animacja kultury/Culture animation NOW!, Warszawa 2008.

Literatura uzupełniająca

  1. Dziełak K. i in. , Education + Culture Animation, Warszawa 2012.
  2. Kargul J., Od upowszechniania kultury do animacji kulturalnej, Toruń 1997.
  3. Jedlewska B., Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Lublin 2001.
  4. Shier, H., Pathways to participation revisited: Nicaragua Perspective, " Dialogue and Debate" 2014, 2, https://www.researchgate.net/publication/269107939.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 03-05-2023 22:33)