SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kanał YouTube, film i streaming w pracy animatora kultury |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-AKTAS-KYT |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Podstawowe wiadomości z zakresu przedmiotu "technologie informacyjne w pracy nauczyciela".
Oddziaływanie filmów i przekazów medialnych w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych. Koncentracja i utrzymanie uwagi jako warunek konieczny utrzymania widzów przed ekranami. YouTube jako platforma edukacyjna (realizacja wideo tutoriali oraz działań w obszarze animacji kultury). Kreowanie wizerunku marki: grafika (barwa, kształt, logo, logotyp oraz plansze tytułowe); dźwięk – autorskie wyróżniki dźwiękowe; wideo – opracowanie intro. Przygotowanie stanowiska do nagrywania dźwięku: statywy i mikrofony (ich rodzaje); aplikacje (Equalizer APO, Free VST Plugins, OBS Studio, Voicemod, Audacity); konfiguracja filtrów dźwięku. Przygotowanie stanowiska do nagrywania (streamowania) wideo. Kamery internetowe oraz aparaty fotograficzne; oświetlenie, statywy, greenscreen. Konfiguracja i sterowanie OBS Studio. Podstawowe informacje o prawie autorskim (wymogi serwisu YouTube). Montaż wideo – darmowe aplikacje: (Canva, Clipchamp, OpenShot Video Editor, Shotcut, DaVinci Resolve) Prowadzenie kanału YouTube – oprawa graficzna oraz opracowanie cyklu filmów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Nabycie wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką będzie weryfikowane z zastosowaniem testów z progami punktowymi (pytania zamknięte i otwarte). Umiejętności praktyczne będą weryfikowane na podstawie oceny prac (zadania praktyczne i projekty) – progi punktowe. Weryfikacja kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów – progi punktowe.
Oceny cząstkowe z laboratorium nie są zaokrąglane do liczb całkowitych lub posiadających część ułamkową o wartości pięć dziesiątych. Wartości pośrednie są wyznaczane zgodnie z założeniem: ⟨95%; 100%⟩=5,0; ⟨85%; 95%)=4,5; ⟨75%; 85%)=4,0; ⟨65%; 75%)=3,5; ⟨55%; 65%)=3,0; ⟨0%; 55%)=2,0. Ocena z laboratoriów (końcowa) jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych i jest zaokrąglana zgodnie z zasadami matematyki do wartości przewidzianych w regulaminie studiów.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny stronie prowadzącego: https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html po wybraniu nazwy przedmiotu wraz z numerem grupy lub w Classroomie.
Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 15-04-2023 11:43)