SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Proseminarium - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Proseminarium
Kod przedmiotu 05.0-WP-AKTAS-Pro
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Proseminarium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Rozwinięcie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i przygotowanie do pisania tekstu naukowego.

Wymagania wstępne

Podstawowa wiedza z teoretycznych podstaw animacji kultury i twórczej aktywności w sieci.

Zakres tematyczny

Ogólne zasady przygotowania pracy naukowej. Zakres tematyczny pracy proseminaryjnej.

Inspiracje dotyczące tematyki pracy seminaryjnej.

Źródła – rodzaje źródeł; sposoby wyszukiwania publikacji naukowych; przegląd i selekcja źródeł. Przygotowanie wstępnego wykazu literatury.

Przegląd dostępnych wyników badań dotyczących tematyki pracy proseminaryjnej.

Etyka w pracy naukowej – plagiat.

Język i styl pracy naukowej.

Formaty tworzenia przypisów i bibliografii (styl tradycyjny, styl harwardzki).

Struktura pracy. Plan pracy – cechy dobrego planu; przygotowanie planu pracy.

Redagowanie i formatowanie tekstu.

Przygotowanie prac proseminaryjnych związanych z tematycznie z aktualnymi problemami animacji kultury.

 

Metody kształcenia

dyskusja, prezentacja,  praca z tekstem źródłowym, desk research

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena z proseminarium będzie średnią arytmetyczną ocen za: 1)  pracę na zajęciach  (wykonywanie poszczególnych zadań: zapoznanie się z obowiązującą literaturą;  przygotowanie wstępnej listy literatury do pracy; przygotowanie i zaprezentowanie przeglądu badań związanych z tematyką pracy)  2) za przygotowanie pracy pisemnej na temat wybrany spośród zaproponowanych przez opiekuna proseminarium (tematyka związana z aktualnymi problemami animacji kultury).

Literatura podstawowa

  1. Stanisławska – Kloc S. (2009), Zasady wykorzystywania cudzych utworów: prawo autorskie i dobre obyczaje (etyka cytatu), „Diametros”, nr 19, s. 160 – 184.
  2. Szkutnik Z. (2005), Metodyka, pisania pracy dyplomowej. Skrypt dla studentów, Poznań, Wydawnictwo Poznańskie.
  3.  Święchowicz J. (red.), Pracownia ogólna. Przewodnik rozwoju kluczowych kompetencji uczenia się i prowadzenia badań podczas studiów, Kraków, IGiGP UJ. 
  4. Wojciechowska R. (2010), Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Warszawa, Difin.
  5. Literatura wybrana przez studentki i studentów w zależności od podjętego tematu

Literatura uzupełniająca

  1. Łozińska M. (2018), Zjawisko plagiaryzmu w środowisku akademickim, „Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy”, nr 3(28), s.189-199.
  2. Raubo A. i Wroński M. (2017), Nierzetelność naukowa w publikacjach akademickich. Kilka przykładów z obszaru nauk humanistycznych i społecznych, „Rocznik Pedagogiczny”, t. 40, s.157-172
  3. Wytrębowicz J. (2009), O poprawności językowej publikacji naukowo-technicznych, „Zagadnienia Naukoznawstwa Polskiej Akademii Nauk”, vol. 1(179).

Uwagi

  1. Łozińska M. (2018), Zjawisko plagiaryzmu w środowisku akademickim, „Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy”, nr 3(28), s.189-199.
  2. Raubo A. i Wroński M. (2017), Nierzetelność naukowa w publikacjach akademickich. Kilka przykładów z obszaru nauk humanistycznych i społecznych, „Rocznik Pedagogiczny”, t. 40, s.157-172.


Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 16-04-2023 15:29)