SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projekt aktywności twórczej w Sieci - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projekt aktywności twórczej w Sieci
Kod przedmiotu 05.9-WP-AKTAS-PATS
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 5
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Jacek Jędryczkowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Laboratorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

  • opanowanie podstawowej wiedzy na temat zasad planowania, konstruowania i prowadzenia e-platformy wykorzystywanej w działaniach animatora kultury.
  • nabycie umiejętności korzystania z narzędzi ICT przeznaczonych do kreowania wizerunku marki, promowania produktów, imprez, wydarzeń itp. oraz konstruowania przekazów medialnych zgodnie z preferencjami i oczekiwaniami określonych grup odbiorców.
  • ukształtowanie postaw: etycznego prowadzenia działań: promocyjnych, edukacyjnych i reklamowych; przestrzegania zasad prawa autorskiego oraz RODO podczas realizacji i publikowania materiałów w sieci.

Wymagania wstępne

Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu studiów: "technologie informacyjne w pracy nauczyciela"
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu studiów: "kanał YouTube, film i streaming w pracy animatora kultury".

Zakres tematyczny

Ustalenia terminologiczne dotyczące projektowania oraz projektowania dydaktycznego.
Projekt zintegrowanych działań w obszarze mediów społecznościowych mających na celu promocję: imprezy, wydarzenia, instytucji, organizacji lub produktu medialnego. Projektowanie i realizacja witryny internetowej zawierającej materiały ze studenckich kanałów YouTube, do której odsyłają zintegrowane media społecznościowe. Projektowanie i weryfikacja UX (User Experience) projektu witryny internetowej oraz profili w mediach społecznościowych. Nowy typ odbiorcy/ klienta w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych; kreowanie wizerunku (brand marketing; web design, public relations). Autoprezentacja w mediach społecznościowych. Marketing szeptany i wirusowy w mediach społecznościowych. Web Design oprawa graficzna składowych projektu. Brand marketing – tworzenie logo oraz kreowanie rozpoznawalnego wizerunku marki (produktu, instytucji wydarzenia). SEO – optymalizacja witryny internetowej w celu poprawy pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych (pozycjonowanie organiczne). Elementy witryny: strony docelowe; prezentacja wynosząca – utrzymanie uwagi odwiedzających witrynę.

Metody kształcenia

  • wykład konwersatoryjny i problemowy z zastosowaniem prezentacji multimedialnych i symulacji,
  • pokaz, demonstracja (np. z zastosowaniem narzędzi do prezentacji pulpitu nauczyciela lub studenta pozostałym odbiorcom w pracowni komputerowej),
  • ćwiczenia audytoryjne: dyskusja, metoda projektów (projekt praktyczny), rozwiazywanie zadań, dyskusja,
  • ćwiczenia laboratoryjne: projektowanie i realizacja kampanii sieciowych.
  • praca z książką oraz kursem multimedialnym (na platformie i stronie internetowej przedmiotu),
  • zajęcia zdalnie (e-learning oraz blended learning) - korzystanie z systemu Google (Classroomy) oraz multimedialnych kursów online prowadzącego.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Nabycie wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką będzie weryfikowane z zastosowaniem testów z progami punktowymi (pytania zamknięte i otwarte). Umiejętności praktyczne będą weryfikowane na podstawie oceny prac (zadania praktyczne i projekty) – progi punktowe. Weryfikacja kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów – progi punktowe.
Oceny cząstkowe z laboratorium nie są zaokrąglane do liczb całkowitych lub posiadających część ułamkową o wartości pięć dziesiątych. Wartości pośrednie są wyznaczane zgodnie z założeniem: ⟨95%; 100%⟩=5,0; ⟨85%; 95%)=4,5; ⟨75%; 85%)=4,0; ⟨65%; 75%)=3,5; ⟨55%; 65%)=3,0; ⟨0%; 55%)=2,0. Ocena z laboratoriów (końcowa) jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych i jest zaokrąglana zgodnie z zasadami matematyki do wartości przewidzianych w regulaminie studiów.

Literatura podstawowa

  1. Daxton S., Social Media and the Law: A Guidebook for Communication Students and Professionals, wyd. Routledge, Londyn 2017.
  2. Jędryczkowski J., Strona przedmiotu "technologie informacyjne w pracy nauczyciela": https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html (po wybraniu nazwy przedmiotu oraz grupy).
  3. Hyatt M. S., Twoja e-platforma. Jak się wybić w świecie pełnym zgiełku., Wyd. Helion, Gliwice 2013.
  4. Ritter M. , Winterbottom C., UX w projektowaniu witryn internetowych, Wyd. Helion, Gliwice 2021.

Niezbędne materiały są zamieszczane (bezpośrednio do pobrania) lub wskazywane (autor i tytuł) na stronie przedmiotu lub w Classroomie.

Literatura uzupełniająca

  1. Brewer G., Media Psychology, wyd. Palgrave Macmillan, Londyn 2011.
  2. Cengiel P., Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie, Wyd. Onepress Helion, Gliwice 2021
  3. Leary M., Wywieranie wrażenia. Strategie autoprezentacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2017.
  4. Malinowska-Parzydło J., Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą, Wyd. Helion, Gliwice 2015.
  5. Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, Wyd. Helion, Gliwice 2013.
  6. Szmidt K.J., Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2013.
  7. Jędryczkowski J., Kanał YouTube "JJ Kursy": https://www.youtube.com/c/JJKursy/videos
  8. Jędryczkowski J., Publikacje: https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/publikacje.html

Niezbędne materiały są zamieszczane (bezpośrednio do pobrania) lub wskazywane (autor i tytuł) na stronie przedmiotu lub w Classroomie.

Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.

Uwagi

Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny stronie prowadzącego: https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html po wybraniu nazwy przedmiotu wraz z numerem grupy lub w Classroomie.


Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 15-04-2023 14:51)