SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Monitorowanie mediów społecznościowych |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-AKTAS-MMS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu studiów: "technologie informacyjne w pracy nauczyciela"
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu studiów: "kanał YouTube, film i streaming w pracy animatora kultury".
Monitoring mediów – ustalenia terminologiczne i pojęcia.
Media a multimedia. Autoprezentacja w mediach społecznościowych. Nowy typ oddziaływań w mediach społecznościowych: neuromarketing, marketing szeptany i wirusowy. Web Analytics (np. Google Analytics oraz analityki wykorzystanych mediów społecznościowych). Monitorowanie kampanii promocyjnej w Sieci oraz ocena skuteczności tego typu działań. Narzędzia Big Data w procesie monitorowania mediów społecznościowych. Ilościowa i jakościowa analiza tekstów kultury (analiza przekazów medialnych). Nowy typ odbiorcy/ klienta w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych; kreowanie wizerunku (brand marketing; web design, public relations, Internet jako platforma biznesowa). Analiza witryn internetowych promujących: imprezy, wydarzenia, instytucje lub organizacje). Analiza i ocena: UX (User Experience) witryn internetowych oraz profili w mediach społecznościowych; oprawy graficznej (Web Design); logo/logotypów oraz wizerunku marki (Brand Marketing); ocena optymalizacji witryn internetowych (SEO). Ocena pozycjonowania organicznego witryny: nazwa i adres, struktura witryny oraz stron docelowych, interesujące – autorskie treści, prezentacja wynosząca; rozwiązania koncentrujące i utrzymujące uwagę odbiorców. Projekt/raport – analiza raportów: YouTube Analytics, Google Analytics oraz wykorzystywanych mediów społecznościowych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Nabycie wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką będzie weryfikowane z zastosowaniem testów z progami punktowymi (pytania zamknięte i otwarte). Umiejętności praktyczne będą weryfikowane na podstawie oceny prac (zadania praktyczne i projekty) – progi punktowe. Weryfikacja kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów – progi punktowe.
Oceny cząstkowe z laboratorium nie są zaokrąglane do liczb całkowitych lub posiadających część ułamkową o wartości pięć dziesiątych. Wartości pośrednie są wyznaczane zgodnie z założeniem: ⟨95%; 100%⟩=5,0; ⟨85%; 95%)=4,5; ⟨75%; 85%)=4,0; ⟨65%; 75%)=3,5; ⟨55%; 65%)=3,0; ⟨0%; 55%)=2,0. Ocena z laboratoriów (końcowa) jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych i jest zaokrąglana zgodnie z zasadami matematyki do wartości przewidzianych w regulaminie studiów.
Niezbędne materiały są zamieszczane (bezpośrednio do pobrania) lub wskazywane (autor i tytuł) na stronie przedmiotu lub w Classroomie.
Niezbędne materiały są zamieszczane (bezpośrednio do pobrania) lub wskazywane (autor i tytuł) na stronie przedmiotu lub w Classroomie.
Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny stronie prowadzącego: https://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html po wybraniu nazwy przedmiotu wraz z numerem grupy lub w Classroomie.
Zmodyfikowane przez dr Jacek Jędryczkowski (ostatnia modyfikacja: 15-04-2023 15:09)