SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projektowanie szkoleń edukacyjnych - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projektowanie szkoleń edukacyjnych
Kod przedmiotu 05.9-WP-AKTAS-PSE
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Przekazanie wiedzy na temat analizy i identyfikacji potrzeb szkoleniowych. Ukazanie specyfiki uczenia się osób dorosłych. Ukazanie podstawowych metod szkoleniowych. Ewaluacja procesu szkoleniowego.

Wymagania wstępne

Wiedza z zakresu teoretycznych podstaw wychowania, środowisk edukacyjnych.

Zakres tematyczny

Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych.

Planowanie i projektowanie sesji szkoleniowej.

Zaplanowanie metod oceny sesji szkoleniowej.

Dobór metod szkoleniowych;

Style uczenia się dorosłych.

Metody kształcenia

Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych. Planowanie i projektowanie sesji szkoleniowej. Zaplanowanie metod oceny sesji szkoleniowej. Dobór metod szkoleniowych; Style uczenia się dorosłych.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład – zaliczenie przeprowadzane jest na podstawie projektu szkolenia. W ocenie uwzględnia się takie obszary jak: analiza potrzeb szkoleniowych, wybór i uzasadnienie metody prowadzenia szkolenia, rodzaj i ilość zastosowanych metod aktywizujących, struktura szkolenia. Każdy etap oceniany jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0) Oceny wystawiane będą na podstawie punktów procentowych uzyskanych przez Studenta. Ocena przeliczane jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)

Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny uzyskanej  z  wykładów  (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)

Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej. 

Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.

Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

Literatura podstawowa

  1. Boydell T., Leary M., Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, Kraków 2001.
  2. Bramley P., Ocena efektywności szkoleń, Kraków 2001.
  3. Leslie R., Planowanie i projektowanie szkoleń, Warszawa, 1999.
  4. Rae L., Planowanie i projektowanie szkoleń, Warszawa 1999.
  5. Sloman M., Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Kraków 2010.
  6. Pawlikowska-Olszta, Marta : Skuteczny menedżer : czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi. – Warszawa : Edgard, 2015

Literatura uzupełniająca

  1. Jarvis, P.(2012). Transformatywny potencjał uczenia się w sytuacjach kryzysowych. Teraźniejszość-Człowiek-Edukacja Nr 3(59).
  2. Pierścieniak, K. (2015). Współczesne rozwiązania w edukacji dorosłych. W: R.Stawicki (red.), Dydaktyka zawodowa. Dylematy i wyzwania. Legionowo
  3. The role of interpersonal communication in education, 2020, Anita Famuła-Jurczak , Miroslav Gejdos , Andrzej Kobiałka , Rocznik Lubuski: Edukacja jako przestrzeń zmian, t. 46, cz. 1, 175--190

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-04-2023 19:31)