SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Promocja i reklama w kulturze - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Promocja i reklama w kulturze
Kod przedmiotu 15.3-WP-AKTAS-PRwK
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marek Zadłużny
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Student będzie potrafił przedstawić i zanalizować podstawowe pojęcia z zakresu reklamy i promocji. Student będzie umiał wybrać właściwą formę reklamy i opracować plan promocji akcji, imprezy czy wydarzenia kulturalnego.

Wymagania wstępne

Ogólna wiedza o rzeczywistości społecznokulturowej.

Zakres tematyczny

Reklama - podstawowe pojęcia, funkcje i cele.

Rodzaje reklamy ze względu na treść i medium.

Komercyjna i społeczna reklama w kulturze. 

Adresat komunikatu reklamowego.

Skuteczność i wpływ reklamy.

Promocja – definicje, zakres pojęciowy.

Promocja i edukacja kulturalna.

Działalność  samorządów regionalnych i innych podmiotów w sferze promocji kultury.

Metody kształcenia

metoda projektu, dyskusja, praca w grupach, giełda pomysłów, burza mózgów

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%) oraz realizacja akcji promocyjno-reklamowej działania kulturalnego w przestrzeni zewnętrznej (50%).

Ocena ostateczna – ocena ostateczna jest oceną z ćwiczeń.

Ćwiczenia mają charakter praktyczny i nieobecności zaliczane są indywidualnie podczas konsultacji z realizatorem przedmiotu.

Literatura podstawowa

  1. Ang, I, Desperately Seeking the Audience, London 1991.
  2.  Heat R., Reklama. Co wpływa na jej skuteczność, GWP, Gdańsk 2006.
  3.  Kall. J., Reklama, PWE, Warszawa 2009
  4. Levinson J.C., Reklama partyzancka. Efektywna strategia dla małej  firmy, Helion, Gliwice 2006
  5.  Pluszyńska A., Konior A., Gaweł Ł.,  Zarządzanie w kulturze. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2020.
  6. Przydatek E. ,Przydatek J., Promocja, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 2009.
  7.  Wróblewski Ł.,  Strategie marketingowe w instytucjach kultury, PWE, Warszawa 2012.
  8. Sobocińska M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, PWE, Warszawa, 2013.

Literatura uzupełniająca

  1. Leśniewska A. , Reklama internetowa, Helion, Gliwice 2009.
  2. Tymochowicz P., Biblia skuteczności, Trans Humana, Białystok 2007.
  3. Niemczyk A. Marketing w sferze kultury, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2007.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 16-04-2023 14:57)