SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski 1 |
Kod przedmiotu | 09.0-WP-RzK-JA1 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Resocjalizacja z kryminologią |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
Znajomość języka obcego na poziomie B1+
Kurs koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno - kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu nauk społecznych, resocjalizacji i kryminologii oraz obejmuje analizę tekstów o następującej tematyce: przestępczość i patologie społeczne (definicja, rodzaje przestępstw, przyczyny zachowań przestępczych, identyfikowanie sprawcy, teorie kryminologiczne).
Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:
- kolokwium zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:
50 – 65 % - dostateczny
66 – 75 % - dostateczny plus
76 – 85 % - dobry
86 – 92 % - dobry plus
93 – 100 % - bardzo dobry
- sprawdzian: progi punktowe jw.
- aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.
Daum E.L., Dooley J., Career Paths Criminology, Express Publishing, 2020
Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition upper-intermediate, Oxford University Press, 2016
Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006
https://learnenglish.britishcouncil.org
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003
Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997
Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004
Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007
Zmodyfikowane przez dr Ernest Magda (ostatnia modyfikacja: 14-04-2023 14:25)