SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Projektowanie szkoleń w resocjalizacji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Projektowanie szkoleń w resocjalizacji
Kod przedmiotu 05.9-WP-RzK-PSwR
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Resocjalizacja z kryminologią
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 6
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi założeniami projektowania szkoleń (kompetencje trenerskie, style myślenia i uczenia się dorosłych), ukazanie znaczenia analizy potrzeb szkoleniowych, przedstawienie modelu prowadzenia szkolenia wg cyklu Kolba, 4 mat oraz metody Walta Disneya; przedstawienie znaczenia metod aktywizujących wykorzystywanych w czasie szkoleń, wzbudzenie refleksji nad znaczeniem ewaluacji projektu szkoleniowego. 

Wymagania wstępne

Student posiada wiedzę z zakresu psychologii ogólnej, psychologii wychowania i uczenia się,  podstawy dydaktyki ogólnej

Zakres tematyczny

  1. Kompetencje trenera- szkoleniowca 

  2. Style myślenia i uczenia się dorosłych 

  3. Analiza i identyfikacja potrzeb szkoleniowych

  4. Cykl Kolba 

  5. Metoda 4 Mat 

  6. Walt Disney w procesie szkoleniowym

  7. Metody aktywizujące w procesie szkoleniowych 

  8. Icebreaker w szkoleniach 

  9. Rewaluacja procesu szkoleniowego

Metody kształcenia

wykład konwersatoryjny; gry symulacyjne; projekt

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Wykład – zaliczenie przeprowadzane jest na podstawie projektu szkolenia. W ocenie uwzględnia się takie obszary jak: analiza potrzeb szkoleniowych, wybór i uzasadnienie metody prowadzenia szkolenia, rodzaj i ilość zastosowanych metod aktywizujących, struktura szkolenia. Każdy etap oceniany jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0) Oceny wystawiane będą na podstawie punktów procentowych uzyskanych przez Studenta. Ocena przeliczane jest w skali od 0-100% (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)

Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny uzyskanej  z  wykładów  (94-100% = 5,0; 85-93% = 4,5; 76-84% = 4,0; 68-60 =3,5; 51-59% = 3,0)

Obecność na zajęciach: obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Każda ewentualna nieobecność musi być usprawiedliwiona. W przypadku 1-2 usprawiedliwionej nieobecności konkretne zajęcia powinny zostać odrobione z inną grupą po wcześniejszym ustaleniu terminu z prowadzącym. Jeśli nie ma możliwości odrobienia konkretnych zajęć z inną grupą, konieczne jest zaliczenie indywidualne danego zakresu materiału podczas ustalonej z prowadzącym konsultacji indywidualnej. 

Sytuacje sporne nieujęte w opisie podlegają rozstrzygnięciu przez koordynatora przedmiotu

Regulacje dotyczące warunków zaliczenia odpowiadają warunkom zaliczania bezpośredniego, z zastrzeżeniem możliwości wprowadzenia zmian w przypadku konieczności przejścia na zaliczanie zdalne w czasie regulaminowym, przed rozpoczęciem sesji.

Pozostałe warunki określa Regulamin Studiów Uniwersytetu Zielonogórskiego https://www.uz.zgora.pl/index.php?regulamin-studiow

Literatura podstawowa

  1. Rea L., Efektywne szkolenie : techniki doskonalenia umiejętności trenerskich, 2006  

  2.  Moczydłowska J. , Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji; 2010

  3. Filipowicz, Grzegorz : Zarządzanie kompetencjami : perspektywa firmowa i osobista. - Wyd. 2 poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016

Literatura uzupełniająca

The role of interpersonal communication in education, 2020, Anita Famuła-Jurczak , Miroslav Gejdos , Andrzej Kobiałka , Rocznik Lubuski: Edukacja jako przestrzeń zmian, t. 46, cz. 1, 175--190

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-04-2023 19:30)