SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski 1 |
Kod przedmiotu | 09.0-WP-PSPM-JA1 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:
- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,
- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,
- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
Opis poziomu biegłości językowej B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków
przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, oraz potrafi
zrozumieć dyskusję z użyciem języka specjalistycznego, jeśli dotyczy tematyki zawodowej.
Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z
rodzimym użytkownikiem języka, bez szczególnego wysiłku dla którejkolwiek ze stron.
Potrafi formułować jasne i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne dotyczące wielu
tematów oraz wyrazić swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, przedstawiając wady i zalety różnych rozwiązań.
Znajomość języka obcego na poziomie B1+
Kurs koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno - kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu pedagogiki oraz obejmuje analizę tekstów o następującej tematyce: rodzina, uczenie się i nauczanie, niepełnosprawność.
Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z konwersatorium: metody weryfikacji efektów kształcenia to:
- kolokwium zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:
50 – 65 % - dostateczny
66 – 75 % - dostateczny plus
76 – 85 % - dobry
86 – 92 % - dobry plus
93 – 100 % - bardzo dobry
- sprawdzian: progi punktowe jw.
Ocena z konwersatorium stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.
Ocena końcowa: ocena końcowa jest oceną z konwersatorium.
Zmodyfikowane przez mgr Beata Burchardt (ostatnia modyfikacja: 23-04-2023 16:32)