SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka edukacji dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w przedszkolu |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSSM-MEPA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z metodami pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w przedszkolu. Kształtowanie umiejętności dostosowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego do indywidualnych i rozwojowych potrzeb edukacyjnych dzieci. Poznanie możliwości realizacji diagnozy oraz edukacji, terapii i wsparcia dzieci ze spektrum autyzmu w przedszkolu.
Znajomość zasad dydaktyki specjalnej
ĆWICZENIA:
1) Diagnoza funkcjonalna dzieci z ASD jako podstawa organizacji edukacji przedszkolnej. Diagnoza gotowości szkolnej dzieci z ASD 2) Komunikacja alternatywna i wspomagająca jako jeden z elementów pracy wychowawczo-dydaktycznej umożliwiający realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego. 3) Dostosowanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci z ASD 4) Wspomaganie rozwoju poznawczego, emocjonalno-społecznego oraz motorycznego dzieci z ASD 5) Metody, zasady i formy pracy w przedszkolu z dziećmi z ASD 6) Rozwój zabawy u dzieci z ASD
Ćwiczenia: dyskusja, pokaz, metoda projektu, ćwiczenie praktyczne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z ćwiczeń: kolokwium z treści ćwiczeń. Kryteria ocen: 3.0 (70%); 4.0 (80%); 5.0 (90%)
Prace pisemne: (1) opracowanie programu edukacyjno-terapeutycznego, (2) opracowanie scenariusza zajęć grupowych w przedszkolu na podstawie diagnozy przedszkolnej dziecka z autyzmem
Ocena ostateczna: średnia arytmetyczna z uzyskanych ocen
Zmodyfikowane przez dr Katarzyna Stein-Szała (ostatnia modyfikacja: 27-04-2023 13:49)