SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język niemiecki II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język niemiecki II
Kod przedmiotu 09.0-WP-PEDP-JO2 N
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 3
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania niemiecki
Sylabus opracował
  • mgr Anna Kubrak
  • mgr Beata Łapanowska
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 18 1,2 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka niemieckiego.

Wymagania wstępne

Znajomość języka obcego na poziomie B1+

Zakres tematyczny

Zakres tematyczny

 

Kurs  koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno - kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu pedagogiki oraz obejmuje analizę tekstów o następującej tematyce: osobowość, wychowanie i edukacja, szkolnictwo w krajach niemieckiego obszaru językowego, zaburzenia uczenia się.

Metody kształcenia

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

- kolokwium zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

50 – 65 % - dostateczny

66 – 75 % - dostateczny plus

76 – 85 % - dobry

86 – 92 % - dobry plus

93 – 100 % - bardzo dobry

- kartkówka: progi punktowe jw.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

 

Literatura podstawowa

 

 

  1. Themen 2/3 aktuell, Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache+ Arbeitsbuch mit 2CDs + Lehrerhandbuch A,B , Max Hueber Verlag, 2007
  2. Schritte International 4 i 5, Hueber Verlag Polska
  3. Materiały własne,
  4. Deutsch aktuell, Magazyn dla uczących się niemieckiego, wybrane artykuły

Literatura uzupełniająca

  1. Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S. Bęza, PWN

      2. Gramatyka języka niemieckiego, Doroch, Tkaczyk

 

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez mgr Beata Łapanowska (ostatnia modyfikacja: 13-04-2023 09:47)