SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Taniec dla dzieci |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PPWM-TDD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2023/2024 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z różnymi rodzajami tańca w tym polki, tańca użytkowego, tańców towarzyskich itp. w podstawowym zakresie. Rozwijanie umiejętności wykorzystania tańca w pracy z dziećmi w przedszkolu w edukacji wczesnoszkolnej. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie. Rozwijanie wrażliwości na ruch, estetykę, muzykę, rytm. Kształtowanie kompetnecji komunikacyjnych związanych z współpracą w grupie, relacją z tanecznymi partnerami.
Podstawowa sprawność psychoruchowa.
Prezentacja różnych technik tanecznych, poznawanie specyfiki poszczególnych tańców w różnych stylach. Poznawanie tanecznych zabaw ruchowych dla młodszych grup wiekowych. Rozwijanie koordynacji ruchowo -słuchowo-wzrokowej, pamięci motorycznej oraz cech motoryczności. Poznawanie i próby samodzielnego tworzenia układów choreograficznych do wybranej muzyki.
Lekcje z zakresu poszczególnych technik tanecznych i ruchowych dla dzieci, a także form wspomagających taniec dziecięcy. Ćwiczenia technicznych, treningowych układów choreograficznych. Metody ekspresyjne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatorium
Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%). Opanowanie w podstawowym stopniu prezentowanych technik tanecznych (25%) oraz samodzielna prezentacja układu choreograficznego wybranego z obszaru tematycznego zajęć (25%).
Ocena końcowa
Ocena ostateczna jest oceną z konwersatorium.
Konwersatoria mają charakter warsztatowy i nieobecności zaliczane są indywidualnie podczas konsultacji z realizatorem przedmiotu.
1. Frankin E., Conditioning for dance, UK 2004.
2. Greene Haas J., Anatomia w tańcu, Warszawa 2011.
3. Ławrowska R., Rytm, muzyka, taniec w edukacji, Kraków 2005.
4. Bzozowska L., Bzozowski M., Folkowa zabawa: integracyjne formy polskich tańców ludowych, Lublin 2002.
5. Kappert D., Tańcząc z dziećmi, Warszawa 2005.
6. Laban R., The Mastery of Movement, Plymouth 1992.
1. Franklin E., Świadomość ciała: wykorzystanie obrazów mentalnych w pedagogice ruchu, Warszawa 2007.
Zajęcia realizowane na sali tanecznej.
Zmodyfikowane przez mgr Kazimierz Kopaczyński (ostatnia modyfikacja: 20-04-2023 19:32)