SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Taniec dla dzieci - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Taniec dla dzieci
Kod przedmiotu 05.1-WP-PPWM-TDD
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów jednolite magisterskie
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2023/2024
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Marek Zadłużny
  • mgr Kazimierz Kopaczyński
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 15 1 9 0,6 Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Zapoznanie  studentów z różnymi rodzajami tańca w tym polki, tańca użytkowego, tańców towarzyskich itp. w podstawowym zakresie. Rozwijanie umiejętności wykorzystania tańca w pracy z dziećmi w przedszkolu w edukacji wczesnoszkolnej. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie. Rozwijanie wrażliwości na ruch, estetykę, muzykę, rytm.  Kształtowanie kompetnecji komunikacyjnych związanych z współpracą w grupie, relacją z tanecznymi partnerami.

Wymagania wstępne

Podstawowa sprawność psychoruchowa.

Zakres tematyczny

Prezentacja różnych technik tanecznych, poznawanie specyfiki poszczególnych tańców w różnych stylach. Poznawanie tanecznych zabaw ruchowych dla młodszych grup wiekowych.  Rozwijanie koordynacji ruchowo -słuchowo-wzrokowej, pamięci motorycznej oraz cech motoryczności. Poznawanie i próby samodzielnego tworzenia układów choreograficznych do wybranej muzyki.

Metody kształcenia

Lekcje z zakresu poszczególnych technik tanecznych i ruchowych dla dzieci, a także form wspomagających taniec dziecięcy. Ćwiczenia technicznych, treningowych układów choreograficznych. Metody ekspresyjne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Konwersatorium

Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%). Opanowanie w podstawowym stopniu prezentowanych technik tanecznych (25%) oraz samodzielna prezentacja układu choreograficznego wybranego z obszaru tematycznego zajęć (25%).

Ocena końcowa

Ocena ostateczna jest oceną z konwersatorium.

Konwersatoria mają charakter warsztatowy i nieobecności zaliczane są indywidualnie podczas konsultacji z realizatorem przedmiotu.

Literatura podstawowa

1. Frankin E., Conditioning for dance, UK 2004.

2. Greene Haas J., Anatomia w tańcu, Warszawa 2011.

3. Ławrowska R., Rytm, muzyka, taniec w edukacji, Kraków 2005.

4. Bzozowska L., Bzozowski M., Folkowa zabawa: integracyjne formy polskich tańców ludowych, Lublin 2002.

5. Kappert D., Tańcząc z dziećmi, Warszawa 2005.

6. Laban R., The Mastery of Movement, Plymouth 1992.

 

Literatura uzupełniająca

1. Franklin E., Świadomość ciała: wykorzystanie obrazów mentalnych w pedagogice ruchu, Warszawa 2007.

Uwagi

Zajęcia realizowane na sali tanecznej.


Zmodyfikowane przez mgr Kazimierz Kopaczyński (ostatnia modyfikacja: 20-04-2023 19:32)